جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام قنبری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین قنبری با خانم دکتر "استو فونه سماکی میگان" وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی مالی، دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین قنبری با خانم دکتر "استو فونه سماکی میگان" وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی مالی، دیدار کرد.

در این دیدار، که سفیر جمهوری اسلامی ایران «آقای دکتر موحدی» و نماینده المصطفی(ص) در مالی «حجت‌الاسلام والمسلمین فتحی» نیز حضور داشتند، معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعةالمصطفی(ص) ضمن ابلاغ سلام و تحیت آیت‌الله اعرافی، از وزیر، که فرصتی را برای ملاقات با نمایندگی المصطفی(ص) اختصاص داد و همچنین سفیر، که  ملاقات با وزیر را برایشان ممکن ساخت، تشکر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قنبری ضمن معرفی مختصری از جامعةالمصطفی، افزود: محافل علمی دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران مانند جامعةالمصطفی، با افتخار آمادگی دارد که آموزش عالی را در مالی توسعه داده، عهده‌دار آموزش‌های آکادمیک علوم اسلامی و انسانی و حوزه‌های میان‌رشته‌ای به فرزندان این مرز و بوم باشد.

وی گفت: جامعةالمصطفی با ده‌هاهزار دانشجو و دانش‌آموخته از ملیت‌های گوناگون، در حال ارائه آموزش‌های خود در رشته‌های علوم اسلامی و انسانی است که در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری به صورت حضوری و مجازی سامان‌دهی شده و آمادگی ارائه این خدمات به مالی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قنبری درخواست کرد وزیر مساعدت های لازم را در زمینه اعطای مجوز فعالیت آموزش عالی برای المصطفی در مالی مبذول دارد.

در پایان از خانم دکتر میگان دعوت شد از جمهوری اسلامی ایران و جامعةالمصطفی(ص) بازدید داشته باشد و مسائل تفصیلی‌تر در قم مورد بحث قرار گیرد.

در ادامه، وزیر آموزش عالی، خانم دکتر استو فونه سماكی میگان از دیدار با هیئت ایرانی ابراز خرسندی نمود و اشاره داشت: راوبط تاریخی و فرهنگی بین دو كشور قدمت زیادی دارد و بنده همیشه آرزو داشتم روابط علمی دو كشور را آغاز كنم، ولی متاسفانه به نتیجه نرسیده بود. امروز بهترین فرصت برای این امر مهم است.

وی از درخواست تأسیس دانشگاه به همت جمهوری اسلامی ایران، استقبال خوبی كرد و خواستار سرعت‌بخشی به روند اخذ مجوز و پی‌گیری نهادهای مربوط مانند وزارت خارجه و همكاری دو وزارت علوم ایران و مالی شد.

خانم وزیر پیشنهاد داشت ایران می‌تواند مانند تونس و سوئیس، به طور مستقیم با وزارت علوم، پی‌گیر تأسیس دانشگاه باشد و حتی در صورت نیاز، وزارت علوم می‌تواند قطعه زمینی در اختیار ایران برای ساخت دانشگاه قرار دهد.

وزیر آموزش عالی بار دیگر ضمن تأکید بر تسریع روند كار، خواستار آغاز كار و جذب دانشجو  تا سال ٢٠١٩ شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha