پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
عربستان

حوزه/ سازمان اروپایی حقوق بشر در عربستان گفت: مسئولان عربستان دست به اقدامات خوداسرانه و غیر قانونی زده و مجازات های غیر انسانی برای برای کودکان و خانواد های زندانیان معترض در نظر می گیرند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سازمان اروپایی حقوق بشر در عربستان در گزارش اخیر خود درباره وضعیت حقوق بشر در عربستان گفت: مسئولان عربستان دست به اقدامات خوداسرانه و غیر قانونی زده و مجازات های غیر انسانی برای برای کودکان و خانواد های زندانیان معترض در نظر می گیرند به این معنا که عربستان به بازداشت و شکنجه فعالان سیاسی و انقلابی بسنده نکرده بلکه خانواده و فرزندان آنها را نیز به صورت غیر قانونی آزار و اذیت می کند.

این سازمان حقوق بشری در ادامه با اشاره به امکان گسترش فزاینده مجازات های خودسرانه و موارد نقض حقوق بشر در عربستان، تاکید کرد: مسئولان عربستان عباس حسن المالکی فرزند شیخ حسن فرحان المالکی(بازداشت شده در 11 سپتامبر 2017) را نیز بازداشت کرده اند و ما اطلاعاتی در دست داریم که نشان می دهد عباس حسن المالکی به خاطر کامنت هایی است که در شبکه های اجتماعی منتشر کرده و در آن نسبت به شرایط بازداشت پدرش اعتراض کرده بازداشت شده است و مدتی بعد نیز عبدالله العودة فرزند شیخ سلمان العودة که در آمریکا زندگی می کند، تاکید کرد برادرانش که برخی از آنها نوجوان هستند به دلایل نامعلومی از عربستان ممنوع الخروج شده اند.

در این گزارش آمده است: مسئولان عربستان در راستای مجازات های غیر قانونی خود به سراغ خانواده العودة نیز رفته اند و ضمن مجازات این خانواده حاضر به تمدید گذرنامه سفر عبدالله العودة نشده اند و به او گفته اند که از این پس فقط می تواند برای سفر به عربستان مجوز دریافت کند.

این سازمان افزود: مسئولان عربستان می خواهند به محض رسیدن عبدالله به عربستان خروج او را از کشور ممنوع کنند تا پس از آن بتوانند هرگونه که بخواهند و به صورت غیر قانونی او را مجازات کنند تا مانع سخن گفتن و اعتراض او در مورد زندانی کردن پدرش شوند.

گفتنی است، این اقدامات رژیم آل سعود نسبت به خانواده های العودة در راستای سیاست ظالمانه مجازات خانواده های بازداشت شدگان صورت می گیرد و اطلاعات اندک به دست رسیده از زندانیان سیاسی نشان می دهد آنها وضعیت بسیار نامناسبی در زندان دارند.

در همین راستا سازمان اروپایی حقوق بشر عربستان ادامه داد: رژیم عربستان معاهده مبارزه با شکنجه و بدرفتاری با زندانیان را زیر پا گذاشته و این رفتار آنها موجب ایجاد نگرانی های فراوان در مورد زندانیان سیاسی در این کشور شده است به ویژه این که در این کشور نهادی مدنی و مستقل برای نظارت بر این گونه رفتار ها نیز وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha