جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف، با اشاره به اینکه کشتی اهل بیت (علیهم السلام)، کشتی نجات و تقوا است، گفت: امروز به برکت این کشتی و از طریق زیارت اربعین شاهد نجات امت هستیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه فاطمیه کبری ایراد شد، با اشاره به این که کشتی اهل بیت(علیهم السلام)، کشتی نجات و تقواست، گفت: امروز به برکت این کشتی و از طریق زیارت اربعین شاهد نجات امت هستیم.

وی ادامه داد: در روز اربعین که سالروز بازگشت اسرای آل رسول الله(ص) به کربلاست، شاهد حضور تجمع میلیونی از سرتاسر دنیا در کربلای بخشش و ایثار برای تجدید بیعت با حضرت سید الشهدا(علیه السلام) هستیم.

امام جمعه نجف با تاکید بر اینکه تجمع گسترده بشری در شهر کربلای معلی، جهان را شگفت انگیز و دهشت زده کرده، افزود: تا کنون آمار دقیقی از این جمعیت نداریم اما مشخص است که سه میلیون خارجی وارد عراق شده و این عدد به خودی خود یک معجزه است.

وی با اشاره به اینکه این شهر کوچک چگونه توانسته این جمعیت بزرگ را در خود جای دهد، تصریح کرد: زیارت اربعین یک انقلاب اجتماعی در تمام ابعاد اخلاقی، سیاسی و دینی است.

عراق به فضل انقلاب امام حسین(ع) پیروز شد

حجت الاسلام قپانچی در بخشی از خطبه های نماز جمعه گفت: عراق در جنگ علیه داعش به پیروزی رسیده و امروز شاهد بشارت آن هستیم، به گونه ای که نیرو های نظامی و بسیج مردمی در حال بیرون راندن باقی مانده گروهک تروریستی داعش از خاک عراق است.

وی افزود: عراق در عرصه سیاسی و در مسئله تجزیه، مبارزه با تروریسم و توطئه کشور های عربی و جهانی پیروز شده است.

سید قپانچی ادامه داد: امروز در عربستان سعود شاهد این هستیم که این کشور به چاه توطئه های خود افتاده و سحر او گریبانگیر خودش شده و این رعب و وحشتی که در عربستان وجود دارد، به خاطر بازداشت ها، زندان ها و اقدامات تروریستی آل سعود است.

وی اشاره کرد: امیدواریم که تا اربعین سال آینده شاهد پایان این حکومت ظالمانه باشیم و همگی برای سقوط حکومت ستمگران و پیروزی مستضعفین جشن بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha