جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف، با اشاره به نابودی گروهک های تروریستی داعش به عنوان فتنه ای بزرگ میان مسلمانان؛ تاکید کرد: روح حسینی مردم عراق، مرجعیت دینی و ایران از عوامل پیروزی بر داعش است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف تاکید کرد ما موافق تأخیر انتخابات نیستیم؛ چرا که انتخابات حق ملت است.

حجت الاسلام قپانچی به نابودی گروهک های تروریستی داعش در عراق که یک فتنه بزرگ میان مسلمانان بود و از سوی مؤسسات بین المللی حمایت می شد، اشاره کرد و گفت: امروز این گروهک به زباله دان تاریخ پیوست.

وی با تاکید بر اینکه عوامل پیروزی در جنگ با داعش، روح حسینی مردم عراق، مرجعیت دینی و حمایت جمهوری اسلامی ایران است، افزود: مرجعیت تاج سر ما و تاج سر عراقی هاست که با حکمت خود موجب پیروزی عراق شد.

درخواست خروج سفیر عراق از الجزائر به خاطر صدور روادید اربعین محکوم است

سید قپانچی درخواست دولت الجزائر برای خروج سفیر عراق از این کشور را به خاطر صدور روادید شهروندان الجزائری برای شرکت در زیارت اربعین محکوم کرد و هم زمان اقدام الجزائر در بازداشت زائران به اتهام ترویج تفکر شیعی را تقبیح کرد و گفت: تنها اتهام دولت الجزائر علیه زائران این ایست که پرچم حسینی در دست گرفته اند.

امام جمعه نجف اشرف در مورد موضع وزرای خارجه کشور های عربی که حزب الله لبنان و بسیج مردمی عراق را تروریست قلمداد کردند، گفت: در خصوص حوادث بحرین، یمن و سوریه چه نظری دارید؟ و موضع شما نسبت به داعش چیست؟

مفتی عربستان کشتن یهودیان را حرام دانست

حجت الاسلام قپانچی به فتوای مفتی عربستان که کشتن یهودیان را حرام و کشتن شیعه را جایز دانسته؛ آن هم به خاطر اینکه شیعه به ادعای وی اهل بدعت هستند، اشاره  و تصریح کرد: کسانی که فلسطین را غصب کردند و با ما وارد جنگ شدند، بر اساس این فتوا در امان هستند.

وی ادامه داد: این فتوای یک فاجعه است و اسرائیل به همین خاطر از مفتی عربستان خواسته که برای تکریمش به تل آویو برود.

سید قپانچی اشاره کرد: ما موافق تأخیر انتخابات نیستیم چراکه آن حق ملت است، اما می‌شنویم برخی از عناصر خواستار تعویق انتخابات و گسترش نیرو های آمریکایی در مناطق سنی نشین برای توقف انتخابات هستند.

وی خواستار توجه ویژه وزارت بهداشت به استان نجف اشرف و کربلا به عنوان دو شهر زائر پذیر شد.

خطبه دینی: امام حسن عسکری (ع) پایه گذار مرجعیت است

حجت الاسلام قپانچی یاد آور سالروز شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) شد و تصریح کرد: شهادت امام (ع) آغاز غیبت صغرای امام عصر (عج) است و در این زمان مرجعیت و نیابت توسط امام حسن عسکری (ع) پایه گذاری شد تا شیعه گمراه نشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha