جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سعادتی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان گفت: اربعین، صدای شیعه و حضور میلیونی مردم در اربعین ترجمان «مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلًا» حضرت زینب (س) بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اميد سعادتی پیش از ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون اعزامی به اربعین حسینی که از این سفر معنوی بازگشته اند، اظهار داشت: اربعین صدای شیعه و ترجمان دیگر مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلًا حضرت زینب(س) است.

وی، راهپیمایی اربعین را ظرفیتی استثنایی و کم‌نظیر برای به تصویر کشیدن محاسن دین مبین اسلام و ارزش‌های واقعی آن دانست که این فرصت در غیر این ایام میسر نخواهد شد.

حجت‌الاسلام سعادتي با اشاره به حضور میلیونی آحاد مردم در این راهپیمایی عظیم و شرکت جمع کثیری از دلدادگان مکتب حسینی از کشورهای مختلف جهان، افزود: اربعین صدای شیعه و ندای حقیقت‌طلبی سیدالشهدا(ع) بوده که بعد از گذشت قرن‌های متمادی مرزها را در هم شکسته و اینک خواسته هر انسان آزاده‌ای است.

وی گفت: اربعین یک فرصت بسیار مغتنم برای مبلغان دینی است تا با استفاده از ندای واحد زائران از هر نژاد و فرهنگی، با معرفی جاذبه‌های اسلام حقیقی به میلیون‌ها عاشق مکتب حسینی، عرصه و حوزه تبلیغ خود را گسترش داده به گوش آزادگان جهان برسانند و این مشعل فروزان را تا پشت دروازه‌های کفر به پیش برند.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین با هدف همراهی و همدلی زائران با کاروان اهل‌بیت سیدالشهدا(ع) انجام می‌گیرد، اظهار داشت: اوج زیبایی و شکوه این حرکت، شنیده شدن صدای واحد «لبیک یا حسین» فارغ از هرگونه رنگ و نژاد از زائران اربعین است و این ترجمان دیگر خطبه حضرت زینب کبری(س) در مجلس ابن زياد است که به‌رغم همه مصائب عاشورا، در پاسخ ابن زياد با جمله والله مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلًا عزت ظاهری طاغوت را به ذلت واقعی تبدیل کرد.

وی حضور طلاب و مبلغان دینی در جمع زائران را یک حرکت بزرگ فرهنگی و بسیار مؤثر در راستای تبیین و نشر معارف دینی برشمرد و گفت: حوزه‌های علمیه باید با تربیت نیروهای کارآزموده و مبلغان مجرب و دین‌شناس ازاین‌گونه فرصت‌های تبلیغی حداکثر استفاده را  برای نشر معارف دینی ببرند.

گفتنی است، بیش از 50 نفر از طلاب و اساتید مدرسه علمیه شیروان به کربلای معلا هم‌زمان با اربعین حسینی اعزام شده بودند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha