جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حمید افتخاری

حوزه/ حجت الاسلام اختیاری با اشاره به این که مکتب رضوی به ما آموزش رسیدگی به کار مردم، محرومان و مظلومان را می دهد و امام رضا(ع) لحظه ای از رسیدگی به امور مسلمین غافل نمی شد، اظهار کرد: مسئولان باید از سبک زندگی امام (ع) درس رسیدگی به محرومان و مظلومان را فرا بگیرند و یار و یاور مردم جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، حجت الاسلام حمید افتخاری، شب گذشته در مدرسه علمیه آیت الله بهاری(ره) استان همدان، با اشاره به نقش سیاسی امام رضا(ع) گفت: امام(ع) چهره پلید مامون و ظالمان زمان را در بین مسلمین آشکار کرد.

وی ادامه داد: مامون با نقشه های پلید خود می خواست چهره عرفانی امام رضا(ع) را تضعیف کند و ایشان را از چشم مسلمانان بیندازد، اما شروط اولیه پذیرش ولایت عهدی از ناحیه امام رضا(ع) سبب باطل شدن توطئه های ماموم شد.

امام جمعه شهر صالح آباد استان ههمدان با بیان این که امام رضا(ع) با فعالیت های سیاسی خود در حکومت مامون دارای محبوبیت فراوانی در بین مسلمین شد و توانست به خوبی پیام امامت را به مردم برساند، افزود: امام(ع) با اجبار وارد حکومت ظلم شد، ولی دخالت نکردن در کار های حکومتی سبب شده بود تا مامون نتواند ایشان را به اجبار وادار به کاری کند.

وی تصریح کرد: نگاه امام رضا(ع) به سیاست این بود که سیاست در خدمت مردم قرار بگیرد و باید مکتب سیاسی امام(ع) را فلسفه سیاسی اسلام نام گذاری کرد.

حجت الاسلام اختیاری با اشاره به این که مکتب رضوی به ما آموزش رسیدگی به کار مردم، محرومان و مظلومان  را می دهد و امام رضا(ع) لحظه ای از رسیدگی به امور مسلمین غافل نمی شد، اظهار کرد: مسئولان باید از سبک زندگی امام (ع) درس رسیدگی به محرومان و مظلومان را فرا بگیرند و یار و یاور مردم جامعه باشند.

امام جمعه شهر صالح آباد همدان خاطرنشان کرد: حفظ عقاید و تبیین احکام الهی در جامعه از وظایف الهی ائمه(ع) به شمار می رود و امام رضا(ع) با وجود حکومت ظالمانه مامون، نه تنها از فعالیت دینی اش کم نشده بود، بلکه فعالیت ایشان در راه تبیین عقاید شیعی بیشتر شده بود.

وی با بیان این که امام رضا(ع) از جایگاه ولایت عهدی مامون به بهترین نحو ممکن استفاده کرده و تمامی پیام های اسلام ناب محمدی را به دیگر ادیان الهی و مذاهب اسلامی انتقال می دادند، ابراز داشت: امام(ع) به وسیله  علم الهی خود با تمامی ادیان الهی آشنایی داشتند و در مناظرات با علمای دیگر ادیان به خوبی آنها را مبهوت کلام الهی اسلام کرده بودند.

حجت الاسلام اختیاری در ادامه با اشاره به وظیفه طلاب و روحانیان در پاسخ گویی به شبهات دینی، خاطرنشان کرد: طلاب جوانی که با جوانان بیشتر سر و کار دارند باید با اراده ای دو چندان و تخصص کافی در پاسخ گویی به شبهات دینی فعالیت کنند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha