پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین هادی عباسی خراسانی

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، حیات طیبه ثامن الحجج(ع) را مصداق بارز کوثر قرآنی توصیف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین هادی عباسی خراسانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، ضمن تسلیت فرارسیدن آخر ماه صفر، سالروز شهادت امام رضا(ع)، ابراز داشت: ما نسبت به پیامبر اکرم(ص) این مساله را داریم که خلق و اخلاق ایشان همانا قرآن است و نیز نسبت به امام رضا(ع) داریم که هر فرمایشی ایشان داشتند از قرآن بوده و صحبت و سکوت ایشان برگرفته و ملهم از کلام وحی می باشد.

وی افزود: تنفس در فضای نورانی قرآن کریم و برخورداری از سبک زندگی قرآنی ، درس بسیار مهمی است که همه شیعیان و پیروان سلطان توس باید از این امام رئوف بیاموزند تا انشاالله در پناه قرآن و عترت بتوانیم در مقام بندگی خدا به جایگاه حقیقی و شایسته دست یابیم.

این استاد حوزه همچنین بیان داشت: وجود مقدس این امام هُمام همواره و در هر شرایطی راضی به همه مقدرات الهی بودند و به این خاطر ایشان را رضا نامیده اند و طبعاً همه کسانی که می خواهند بندگی خدا را بکنند، می بایست به تاسی از سیره نورانی حضرت، آنچه موجب رضایت پروردگار عالم است را انجام دهند و جالب این که واسطه رضایت الهی نیز وجود مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) می باشد.

وی گفت: در احوالات امام رضا(ع) آمده که ایشان اُنس فوق العاده ای با قرآن کریم داشتند، به طوری که هر سه روز یک ختم قرآن انجام می دادند و خودشان می فرمودند چون در آیات تفکر و اندیشه می کنم ختم قرآن، سه روز به طول می انجامد و گرنه روزی یک بار این کار را انجام می دادم.

وی اضافه کرد: اُنس با خدا و تهجد، اهتمام به اندیشه و معرفت در نفس و معاشرت صمیمانه و متواضعانه با مردم از جمله شاخصه های سیره نورانی امام رضا(ع) است که اگر هرکدام از ما این ویژگی ها را داشته باشیم، بی شک در دنیا و آخرت ، سعادتمند خواهیم بود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha