پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر، در یادواره شهدای علی آباد همدان

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم گفت: امروز اگر روحانیت از مردم فاصله بگیرند به انزوا کشیده می شوند و جایگاه علمی خود را از دست می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال رضوی مهر، عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، گفت: در حال حاضر وظیفه اصلی طلاب و روحانیان شناخت نیاز روز جامعه است.

وی تصریح کرد: طلاب، روحانیان و مبلغان حوزه های علمیه باید با شناخت کاملی از کتاب و سنت داشته و آماده پاسخ گویی به نیاز های روز جامعه و بشر امروزی باشند.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم گفت: امروز اگر روحانیت از اجتماع مردم فاصله بگیرد، به انزوا کشیده می شود و جایگاه علمی خود را از دست می دهند.

وی در ادامه با اشاره به نعمت انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی بهترین فرصت و بزرگ ترین فرایند برای ترویج و تبلیغ مکتب الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر با اشاره به فعالیت های علمی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) به همه مبلغان این مساله را آموزش داد که در هر شرایطی می توان از دین الهی دفاع کرد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت پاسخ گوی به شبهات، ابراز داشت: پاسخ همه شبهات در کتاب قرآن و روایات اهل بیت(ع) موجود است و طلاب باید با همتی بلند در صدد شناخت نیازهای روز جامعه باشند.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در پایان گفت: شهدای مدافع حرم با جان فشانی خود ثابت کردند که مدافع دین الهی هستند، نعمت انقلاب و امنیت بهترین فرصت برای مبلغان دین به شمار می رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha