پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد جان حیدری

حوزه/ کارشناس و طلبه پاکستانی گفت: امروز با پول سعودی ها وهابیت در کشور ما گسترش پیدا کرده است، اما با تلاش فرزندان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) حزبی با نام حزب مجلس وحدت مسلمانان پاکستان راه اندازی شده که می خواهد ادامه دهنده مسیر رهبر شهید سید عارف حسین الحسینی باشد و پرچم اسلام اصیل محمدی را بلند کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، محمد جان حیدری کارشناس پاکستانی به بیان فضای فعلی جامعه پاکستان از حیث فعالیت تکفیری ها و وهابیت در این کشور و از سوی دیگر تلاش حزب وحدت پاکستان در جهت تحقق امنیت و وحدت در این کشور پرداخت.

محمد جان حیدری در گفت و گو با خبرنگار بین الملل «حوزه» گفت: کشور پاکستان  با 52 میلیون شیعه بعد از جمهوری اسلامی ایران دومین کشور پرجمعیت به لحاظ مذهب تشیع محسوب می شود.

وی با اشاره به ورود وهابیت در پاکستان از گذشته تا امروز ادامه داد: در خصوص فضای فعلی  پاکستان باید بگویم پاکستان کشوری است که مرکز فرهنگی تروریست ها شده است؛ به طوری که در زمان ضیاء الحق، جناب عارف الحسینی به دست این ملعون که آن زمان ژنرال بود به شهادت رسید.در آن زمان وهابیت در کشور ما فحش محسوب می‌شد، اما امروز با پول سعودی ها وهابیت در کشور ما گسترش پیدا کرده است.

کارشناس پاکستانی خاطرنشان کرد: در واقع فقه ما اجازه ترور نمی‌دهد، اما آن ها از زمان بنی امیه تاکنون مردم بی گناه را به راحتی ترور می‌کنند.در حال حاضر تکفیری ها در میان مردم پاکستان و ارتش جایگاهی ندارند و شکر خدا در عملیات اخیر ضد تکفیری ها و تروریست ها  تعدادی از این تکفیری ها روانه جهنم شدند و خوشبختانه امروز جبهه مقاومت با استکبار و ایادی آن مقابله می کند.

تلاش شیعیان در تحقق وحدت و امنیت در پاکستان

وی در ادامه به معرفی مجلس وحدت مسلمانان پاکستان پرداخت و گفت: مجلس وحدت مسلمانان پاکستان حزبی رسمی است که با تلاش فرزندان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) تاسیس شده است و در راس این حزب بزرگوارانی از علما و اندیشمندان هستند که می‌خواهند ادامه دهنده مسیر رهبر شهید سید عارف حسین الحسینی (قدس سره) باشند و پرچم اسلام اصیل محمدی را بلند کنند و در جهت رفع ظلم و محرومیتی که بر ملت پاکستان روا شده اقدام کنند؛ به ویژه ظلمی که بر شیعیان بزرگوار و به خاطر برپایی نظام عادلانه در کشور و برون رفت از بحران های امنیتی و اقتصادی و سیاسی روا شده است.

مجلس وحدت مسلمانان پاکستان

حیدری تصریح کرد: همچنین برای تحقق امنیت و ثبات و وحدت فرزندان این کشور در مواجهه با افراطی ها و تکفیری ها و دخالت های خارجی تلاش می کنند.

وی با اشاره به پیام های راهپیمایی بین المللی اربعین حسینی گفت: این گردهمایی بین المللی دو پیام دارد؛ یکی در بعد معرفتی که امام حسین (ع )در زمان و مکان محدودی اگر چه به ظاهر شکست خوردند اما چون ایشان و یاورانشان در محور حق و حقیقت بودند نهضتشان به نهضتی بین المللی تبدیل شد.

ولایت فقه آزمون شناخت سفیر امام زمان (عج) است

حیدری در خصوص پیام دیگر نهضت امام حسین(ع) گفت: در زمان خودمان باید ولی خود را بشناسیم؛ چراکه کوفیان ولی خود را نشناختند و زمانی که امامشان از آنها یاری خواست حق او را ادا نکردند .

طلبه پاکستانی افزود: ولایت فقیه برای ما همچون سفیر امام حسین(ع )جناب مسلم است که فرستاده امام زمانش بود و امام زمان(عج) نسبت به شناخت و وفاداری به ولایت فقیه از ما امتحان می گیرد،که ما نسبت به سفرای ایشان چه رفتاری داریم پس در واقع هدف ما از این جریان بین المللی این است که به شناخت ولایت دسترسی پیدا کنیم.

وی در پایان گفت: یکی دیگر از درس های اربعین حسینی در قالب گردهمایی میلیونی اتحاد کشورها و ملت ها با هدف امام حسین(ع) و انجام کار جمعی در راستای شناخت ولایت و امام زمانمان هست.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha