جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پاکستان نهاد جدیدی برای اجرای قانون «توهین به مقدسات» ایجاد کرد

حوزه/ دولت پاکستان نهاد جدیدی با مشارکت اداره مخابرات و وزارت کشور به منظور اجرای قوانین توهین به مقدسات در فضای مجازی ایجاد کرده که این سازمان از این پس بر سایت‌ها، وبلاگ‌ها و رسانه‌های اجتماعی نظارت خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از vpncompare، دولت پاکستان نهاد جدیدی برای به اجرا درآوردن قوانین ممنوعیت توهین به مقدسات در فضای مجازی ایجاد می‌کند.

این سازمان جدید با 25 عضو توسط اداره مخابرات پاکستان که تنظیم کننده ارتباطات می‌باشد تاسیس شده است. وظیفه این نهاد جدید مسدود کردن هر وب‌سایت، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی و صفحات آنلاینی می‌باشد که مظنون به توهین به مقدسات، اهانت به اسلام و همسران پیامبر باشد. به علاوه هر شهروند پاکستانی که محتوای مشابه در فضای مجازی به اشتراک بگذارد مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

اسماعیل شاه مدیر اداره مخابرات پاکستان در این باره توضیح داد: کمیته مربوطه توسط وزارت کشور اداره می‌شود و نمایندگانی از سوی اداره مخابرات، اداره تحقیقات فدرال و وزارتخانه نیز خواهد داشت.

نگرانی‌ها نسبت به سوءاستفاده از قانون توهین به مقدسات

گروه‌های حقوق بشر و سازمان‌های مدنی در پاکستان نگران سوءاستفاده‌های سیاسی از این قانون می‌باشند. زهره یوسف فعال حقوق بشر پاکستانی در این باره به خبرنگاران گفت: نظارت بر رسانه‌های اجتماعی برای محتوای کفر آمیز اقدامی خطرناک در پاکستان است. این قانون اغلب در گذشته مورد سوء استفاده قرار گرفته است و در حال حاضر سرکوب در اینترنت وضعیت را پیچیده‌تر خواهد ساخت.

وی افزود: این قانون به ابزار دیگری برای سیاستمداران و برخی مردم به منظور حل و فصل اختلافات سیاسی و انتقام گرفتن‌های شخصی تبدیل خواهد شد.

گفتنی است «توهین به مقدسات» در پاکستان بسیار جدی گرفته می‌شود و مجازات‌های سنگینی حتی مرگ می‌تواند به همراه داشته باشد.

تحت قوانین جدید «توهین به مقدسات» در پاکستان هر کسی که در رابطه با جرم «توهین به مقدسات» متهم شناخته شود به مجازات اعدام یا حبس ابد محکوم خواهد شد. به علاوه گفته می‌شود که تنها شایعه توهین به مقدسات می‌تواند سبب شود که پیش از آغاز روند قضایی، فرد متهم توسط افراط‌گرایان به قتل برسد.

گاه و بی‌گاه نیز شخصیت‌های فعال مدنی و وبلاگ‌نویسان در شهر‌های مختلف پاکستان متهم به «توهین به مقدسات» شده و یکباره مفقودالاثر می‌شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha