جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ عیسی قاسم

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تشدید وخامت حال آیت الله شیخ عیسی قاسم را سند جنایت دیگری از آل خلیفه توصیف کرد.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن ابراز نگرانی از وخامت حال آیت الله شیخ عیسی قاسم ، رهبر شیعیان بحریان اظهار داشت: واقعیت آن است که ما در دنیای کنونی با دشمنانی مواجه هستیم که هر روز بحث حقوق بشر را به دروغ و ناروا علیه ما مطرح می کنند اما خودشان نسبت به زیر پاگذاشتن اصول بدیهی در حقوق بشر از سوی برخی کشورها و رژیم هایی که با آن ها رابطه دوستانه دارند ، بی توجه هستند و با سکوت خود از آنها به نوعی حمایت هم می کنند.

وی افزود: بی شک یکی از نیازهای بسیار جدی این است که فرد سالمند و مریض چنانچه نیاز به دارو و درمان دارد و لو این که او مجرم و در زندان باشد باید به وضعش رسیدگی کرد و این مساله در هر دین و مذهبی نیز پذیرفته شده و جزو حقوق مسلم انسانی است و حال آن که رژیم آل خلیفه از رسیدگی درمانی به وضعیت آیت الله شیخ قاسم خودداری می کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سران ظالم بحرین شخصیت بزرگواری مثل آیت الله شیخ عیسی قاسم را مورد تعرض قرار گرفته و با وجود این که به علت بیماری شدید ایشان نیاز ضروری به معالجه و درمان دارد اما رژیم آل خلیفه به این موضوع اهمیتی نداده و محاصره را تنگ تر کرده و اجازه درمان هم نمی دهد.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: بی شک از حیث انسانی و حقوقی این مسایل قابل بررسی و پیگیری است و مردم بحرین که به ایشان به شدت ارادت دارند باید فریاد زده و اعتراض کنند که بالاخره حقوق بشر چه شد.

وی بیان داشت: واقعا برای جامعه بشری به خصوص مدعیان حقوق بشر باید تاسف خورد که این چنین نسبت به این جریانات و قضایا بی تفاوت هستند و حال آن که باید به شدت واکنش نشان داده و نگذارند که مستکبران عالم با حمایت خود از رژیم های ستمگر باعث شوند که بیش از این حق مظلومان پایمال شود.

آیت الله فقیهی ابراز امیدواری کرد: خدای متعال شفای کامل به آیت الله شیخ عیسی قاسم عنایت فرموده و زمینه نابودی و اضمحلال رژیم آل خلیفه و دیگر رژیم های سمتگر و خودکامه منطقه و حامیان آن ها را فراهم کند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha