دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: عبور از سلایق شخصی در جایی که تعارض با سلیقه ولایت است یکی از شاخصه های مهم مجموعه ای است که می خواهد در نظام تاثیر گذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی صبح امروز در دیدار دبیران و اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین کشور، ضمن گرامی داشت هفته وحدت، اظهار داشت: قرآن کریم در آیه 62 سوره مبارکه نور می فرماید مومن واقعی کسی است که بعد از خداوند پیامبر (ص) را نیز قبول داشته باشد.

وی افزود: قرآن کریم در این آیه حصر و محدوده تعیین می کند که مومنین چه کسانی هستند و دغدغه آنان چیست؟ خداوند در قرآن کریم می فرماید “مومن واقعی فردی است که هم خداوند و هم پیامبر گرامی اسلام را قبول داشته باشد” اما برخی متاسفانه ایمان به  خداوند دارند اما به رسول (ص) او که می رسند کم می آورند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: "رسول" در آیه کریمه به عنوان نمونه مطرح شده و منحصر نیست چرا که بعد از رسول، امام و پیشوای دینی داریم، درواقع اولی الامر ولایت فقیه را نیز شامل می شود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: هنگامی که مومنین همراه رهبر خود بر کاری اجتماع می کنند، تا هنگامی که رهبر آنان اجازه ندهد از آن کار خارج نمی شوند؛ بر اساس این آیه اگر می خواهیم کار اجتماعی انجام دهیم باید در محور ولایت باشد.

وی با تاکید بر اینکه مومن واقعی، برای انجام کار، بر محور ولایت حرکت می کند، تصریح کرد: هنگامی که برخی افراد، گروه و جبهه ای را تشکیل می دهند و می خواهند در این گروه ها ضابطه خود را حفظ کنند و در مرحله بعد مطیع ولایت فقیه باشند، باید بدانند که این کار شدنی نیست چرا که ممکن است نظر مولی که امری واجب است با ضابطه گروه و افراد متفاوت باشد.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) عنوان کرد: هنگامی که گروه ها خود را در خدمت ولایت فقیه قرار دهند، باید تابع ولایت فقیه باشند و بی اذن آن کاری را انجام ندهند، از این رو باید هنگامی که پیامبران، ائمه(ع) و ولایت فقیه مطلبی را فرمودند به آن عمل کنیم که متاسفانه برخی این کار را انجام نمی دهند.

وی به گروه های تکفیری اشاره و ابراز کرد: پدیده گروه های تکفیری ادامه ریزش هایی است که از زمان پیامبر (ص) و حضرت علی علیه السلام آغاز شده است که با وجود اینکه عده ای آن را ندیده اند، باز هم اکنون تابع آنان از دین خارج شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در توصیه ای به  دبیران و اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین کشور، تصریح کرد: باید مراقب باشید که هر جا اذن مقام معظم رهبری دارید پیشروی کنید و اگر در جایی نظر رهبر معظم انقلاب و مصلحت نبوده، انجام ندهید.

وی ادامه داد: همه خواسته ها این است فردی که دستش به فتنه آلوده است، عذرخواهی کند، اما تاکنون حاضر نبوده عذرخواهی کند، بنابراین چگونه می توان به عنوان لیدر به آن فرد نگاه کرد، لذا در سیاست های خود هیچ وقت بر اساس ضوابط که در دنیا است عمل نمی کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه باید بر اساس ارزش های انقلاب اسلامی حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: عبور از سلایق شخصی در جایی که تعارض با سلیقه ولایت است یکی از شاخصه های مهم مجموعه ای است که می خواهد در نظام تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha