پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی

حوزه/ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که بدون تردید آینده جهان از آنِ اسلام است، گفت: ما گوهر گرانبهایی به نام اسلام عزیز در اختیار داریم، اما چون در کنار سرچشمه هستیم گاهی ارزش آن را نمی دانیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محسن اراکی، شب گذشته در مراسم جشن بزرگ دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی تهران ، ضمن تبریک به مناسبت ایام هفته وحدت و همچنین دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی و با قدر دانی از اقدامات و فعالیت های تیم مدیریتی جدید این دانشگاه، گفت: ما گوهر گرانبهایی به نام اسلام عزیز در اختیار داریم که هیچ گوهر و آفریده ای در این جهان نافع تر، شیرین تر و ارزشمند تر از این دین، معارف ناب آن، اهل بیت او قرآن او نیست، اما چون ما در کنار سرچشمه هستیم گاهی ارزش آن را نمی دانیم.

بدون تردید آینده جهان از آنِ اسلام است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که بدون تردید آینده جهان از آنِ اسلام است، افزود: قطعا چند سال آینده، متفکرین، اندیشمندان و دانشمندان و اساتید دانشگاه ها و مراکز علمی غرب دست نیاز به سوی ما و شما در حوزه ها و دانشگاه ها دراز خواهند کرد تا اندیشه های اسلامی را جویا شوند و بیاموزند.

وی ادامه داد: امروز جامعه بشر و تمدن غرب به بن بست رسیده است و تمدن غرب محصولاتی که از خود به جای گذاشته بشر را نا امید کرده است زیرا محصول آن چند جنگ بزرگ جهانی، کشتار و خونریزی است که هنوز هم با حمایت و توطئه آنها در نقاط مختلف در حال پیاده شدن است.

آیت الله اراکی با اشاره با سفر چند ماه پیش خود به کشور برزیل و تلاش و تبلیغات سوء صهیونیست ها علیه این سفر، اظهار کرد: علیرغم تلاش ها و تبلیغات منفی آنها ما دیدیم که جامعه برزیل چقدر با ما همراه است و آنها تشنه اسلام و کسب و دریافت معارفی هستند که دست ما و شماست.

نقش دانشگاه مذاهب در جریان تمدن ساز اسلام

رئیس هیئت امنای دانشگاه مذاهب اسلامی در ادامه ضمن تبریک مجدد به دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه، گفت: دانشگاه مذاهب در آینده نقش بسیار عظیمی درجریان تمدن ساز اسلام نوین ایفا خواهد کرد و امروز می بینیم که این اقبال به سوی دانشگاه مذاهب آغاز شده است و در سال های آتی چندین برابر خواهد شد و قطعا ما باید در آینده در اندیشه  توسعه فضای دانشگاهی و آموزشی آن در داخل  و حتی خارج از کشور باشیم.

وی تاکید کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی باید مباحث تمدنی را در اولویت  قرار دهد و مرکز اصلی پژوهش ها و آموزش های تمدنی باشد و در این زمینه باید این دانشگاه پیشگام و پیشقدم باشد.

لزوم راه اندازی رشته های علوم انسانی از نگاه اسلامی

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین بر ضروت ایجاد و راه اندازی رشته های جدید در این دانشگاه تاکید کرد و افزود: باید رشته های علوم انسانی از نگاه اسلامی همچون انسان شناسی اسلامی، جامعه شناسی اسلامی، روانشناسی اسلامی، معماری و شهرسازی اسلامی، اقتصاد و علوم سیاسی و حقوق اسلامی و... در این دانشگاه پیگیری و راه اندازی شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha