پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام خدابنده لو

حوزه/ هر شخصی می تواند حافظ قرآن باشد و اگر کسی انگیزه لازم جهت حفظ کردن قران کریم را داشته باشد و اراده کند، بطور قطع در این کار موفق می شود و این افراد مطمئن باشند، عنایت خدا شامل حالشان می شود و نتیجه لازم را خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد خدابنده لو صبح امروز در محفل انس با قرآن مدرسه علمیه التفاتیه، انس بیشتر طلاب با این کتاب آسمانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: قرآن بهترین مونس انسان در تنهایی­ ها و نگرانیهای زندگی است که جلوهای از علم و حکمت پروردگار و نشانگر عظمت خداوند متعال است.

وی افزود: انس با قرآن، همراه شدن با گنجینه بی‌پایان و در اختیار داشتن برنامه جامع و کامل یک زندگی سعادتمندانه است .

وی ادامه داد: یک حافظ قرآن قطعا تلاوت کننده دائم آِیات الهی هم هست و این خود باعث انس هرچه بیشتر قاری با کتاب خدا می شود که هدف اصلی از حفظ قرآن کریم، همین انس بیشتر با این کتاب الهی بوده است.

حجت الاسلام خدابنده لو بیان داشت: هر شخصی می تواند حافظ قرآن باشد و اگر کسی انگیزه لازم جهت حفظ کردن قران کریم را داشته باشد و اراده کند، بطور قطع در این کار موفق می شود و این افراد مطمئن باشند، عنایت خدا شامل حالشان می شود و نتیجه لازم را خواهند گرفت.

معاون قرآن و عترت حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: حقيقت اين است كه ما هنوز از قرآن خيلى فاصله داریم و باید تلاش نماییم که دلهای ما همیشه به نور آیات الهی این کتاب آسمانی باشد تا زندگى و جامعه‌ ما قرآنى شود.

وی افزود: شما طلاب حوزه علمیه باید توجّه داشته باشید که نظام و جامعه‌ اسلامى با انس روزافزون با قرآن استحکام درونى پیدا می‌کند و استحکام درونى آن چیزى است که جوامع را به راه‌های مطلوب خودشان رهنمون می‌سازد و قدرت برخورد با مشکلات به جامعه می‌دهد و باید با برکت گرفتن از قرآن و رهنمودهای قرآنی استحکام درونی حاصل شود.

وی افزود: انس با قرآن سبب تقویت روحی انسان ها خواهد شده و باعث اعتماد به‌نفس خواهد شد؛ همچنین راه‌هاى تقرّب به خدا را براى انسان روشن می‌کند.

حجت الاسلام خدابنده لو خاطرنشان کرد: انس با قرآن و مفاهیم ارزشمند آن، کلیدی برای گشایش دل های قفل شده، نوری برای دل های تاریک و داروی شفابخشی برای دل های بیمار است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha