شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی ذوعلم

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از رسانه های جمعی خواست بیش از پیش در زمینه تبیین سیره و اخلاق نبوی برای جامعه بکوشند.

حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک ایام هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: امروز ما وظیفه داریم که شاخصه هایی که باعث شده پیامبر(ص) برای همه زمان ها و مکان ها ، اُسوه حسنه بشریت باشند را تبیین کنیم و به خصوص در زمینه معرفی ابعاد اخلاقی و رفتاری ایشان کار جدی داشته باشیم.

وی افزود: البته اخلاق را نباید به معنای اخلاق محدود فردی بدانیم چرا که دامنه گسترده ای دارد و لایه های خانوادگی و اجتماعی و حتی حکومتی را در برمی گیرد که در همه این ها شخص نبی مکرم(ص) والاترین الگو و اسوه به شمار می روند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: در همین راستا رسانه های جمعی، نخبگان حوزوی و دانشگاهی و دستگاه های فکری و فرهنگی و تبلیغی وظیفه بسیار مهمی بر دوش دارند که باید هر یک به سهم خود در این راستا بکوشند.

وی با بیان این که ارتقای درونی انسان در سایه اخلاق و تهذیب میسر می شود، گفت: خوشبختانه از آثار و برکات پیروزی انقلاب اسلامی این بوده که یک موج اخلاقی را در جامعه به وجود آورد و ما حقیقتاً از وضعیت سقوط و انحطاط اخلاقی فاصله گرفتیم.

وی بیان داشت: به هر حال آنچه مهم است این که همه ما بدانیم شخص نبی اکرم(ص) الگوی همه ما به شمار می روند و ما باید از این منبع عظیم و انرژی بخش نور و هدایت بهره مند شویم تا جامعه مان بتواند به خوبی راه سعادت و عاقبت به خیری را دنبال کند.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha