جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استاد جامعه الزهرا(س)

حوزه/ استاد اخلاق جامعه‌الزهرا(س)، موفقیت امام خمینی(ره) را نتیجه عمل به سیره نبوی دانست و بانوان طلبه را به مطالعه کتاب سنن رسول اکرم(ص) توصیه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، خدیجه اخوت امروز در جمع طلاب غیرایرانی جامعه الزهرا(س) به بیان احادیثی درباره اخلاق و ویژگی‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) پرداخت و به آیه ۲۱ سوره احزاب «لَقَدْ کانَ لَکُمْ في‏ رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کانَ يَرْجُوا اللَّهَ وَ الْيَوْمَ الْآخِرَ وَ ذَکَرَ اللَّهَ کَثيراً؛ مسلماً برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی بود، برای آنها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد می‌کنند» اشاره کرد.

استاد جامعه‌الزهرا(س) با اشاره به این آیه، افزود: پیامبر(ص) در صورتی برای ما الگو است که سه شرط از جمله امید و توکل به خداوند، اعتقاد به معاد و حضور دائمی در برابر خداوند را داشته باشیم.

اخوت، ضمن توصیه بانوان طلبه به مطالعه کتاب سنن رسول اکرم(ص) و ذکر احادیثی از این کتاب، به سختی ها و مشقاتی که پیامبر(ص) در طول عمر خود کشیدند، اشاره و تصریح کرد: راه ایجاد استقامت در پیامبر گرامی اسلام(ص)، ایمان به خداوند متعال بود.

وی با اشاره به حدیث «القَلْبُ حَرَمُ اللهِ فَلا تُسْكِنْ فِي حَرَمِ الله غيَرَ الله»، ادامه داد: قلب حریم و حرم خداوند است، بنابراین نباید چیزی وارد قلب‌مان کنیم که موجب فساد در قلب و در نیتجه قطع ارتباط با خداوند شود.

استادجامعه‌الزهرا(س)، به دائم الذکر بودن حضرت امام خمینی(ره) حتی در دوران بیماری اشاره کرد و موفقیت ایشان را نتیجه عمل به سیره نبوی دانست.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha