پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بازدید مدیر حوزه ایلام از مناطق زلزله زده

حوزه/ مدیر و معاونان حوزه علمیه استان ایلام که برای تنها چند ساعت به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه رفته بودند، با مشاهده عمق حادثه و وضع زلزله زدگان ۵ روز را بصورت جهادی در کنار مردم ماندند ...

خبرگزاری «حوزه» - ایلام/ حوزه علمیه ایلام در همان ساعات اولیه وقوع حادثه دلخراش زلزله در غرب کشور و بخش هایی از استان کرمانشاه، با تشکیل ستاد مدیریت بحران به ریاست حجت الاسلام والمسلمین مردابیگی، مدیر حوزه استان، برنامه ریزی های لازم برای بسیج امکانات و کمک رسانی به زلزله زدگان و حضور جهادی طلاب و روحانیون ایلامی در مناطق زلزله را انجام داد.

پس از تشکیل ستاد و برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم، مدیر و معاونان حوزه استان راهی مناطق زلزله زده سرپل ذهاب، ازگله، ثلاث باباجانی، قصرشیرین، و ... شدند تا از نزدیک در جریان مشکلات آسیب دیدگان قرار بگیرند و با آنان ابراز همدردی کنند.

حضور در مناطق زلزله زده

مسئولان حوزه ایلام و در رأس آنها حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی، پس از مشاهده عمق حادثه، هماهنگی های لازم را با استان در راستای اعزام جهادی طلاب و ارسال کمک های فوری و اولیه شامل کنسرو، آب معدنی، پوشاک گرم، چادر، پتو، و ... انجام دادند و سپس با حضور در جمع مردم زلزله زده که وضع روحی مناسبی نداشتند، به یاری آنان شتافته و علاوه بر کمک به نیروهای امدادی، از زلزله زدگان نیز دلجویی کردند.

                            

مردم امید دوباره یافتند

با رسیدن محموله های ارسالی از ایلام، کار توزیع اقلام و مایحتاج بین مردم زلزله زده اعم از شیعه و سنی، توسط طلاب و روحانیون استان آغاز شد و آسیب دیدگان از زلزله، حضور روحانیت در کنار خود را ملموس تر احساس کردند و امید دوباره ای یافتند.

مدیر و معاونان حوزه علمیه استان ایلام که برای تنها چند ساعت به مناطق زلزله زده رفته بودند، با مشاهده عمق حادثه و وضع زلزله زدگان علی رغم همه مشکلات 5 روز را بصورت جهادی در کنار مردم ماندند و در طی مدت حضور در منطقه، از 500 چادر و منزل مردم زلزله زده سرکشی کرده و 20 هزار قوطی کنسرو، 30 هزار آب معدنی کوچک، 5 هزار قرص نان، 2 هزار بسته خرما، و ... را در بین زلزله زدگان توزیع کردند.

اطلاع رسانی از وضع مردم و حضور جهادی روحانیون

مسئولان حوزه ایلام همچنین از اطلاع رسانی به موقع از وضعیت آسیب دیدگان زلزله و حضور جهادی طلاب و روحانیون در مناطق زلزله زده غافل نبودند و با ارسال سریع اخبار، تصاویر و فیلم های کمک رسانی حوزویان به زلزله زدگان، به رسانه رسمی حوزه، هم مسئولان و مردم را در جریان عمق حادثه قرار دادند و هم بخشی از فعالیت جهادی روحانیون در منطقه را به تصویر کشیدند.

                             

تشکیل ستادبحران در ساعات اولیه حادثه

حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، مدیر حوزه علمیه استان ایلام در گفتگو با خبرگار خبرگزاری «حوزه» با تسلیت جان باختن تعدادی از همو طنان در حادثه زلزله استان کرمانشاه،  گفت: در همان ساعات اولیه وقوع این اتفاق تلخ، مدیریت حوزه‌ استان ایلام با تشکیل ستاد بحران و صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان این رخداد طبیعی، به یاری و کمک‌رسانی همه جانبه به این عزیزان شتافت.

وی با اشاره به اینکه در سریع‌ترین زمان ممکن جلسه ستاد بحران حوزه علمیه ایلام  تشکیل شد، افزود: مدیران،معاونین و تعدادی از مبلغین مدارس علمیه استان ایلام با حضور در مناطق زلزله زده با بازماندگان این حادثه همدردی کردند.

بسیج همه امکانات برای کمک به زلزله زدگان

مدیر حوزه علمیه ایلام ادامه داد: در جلسه ستاد بحران حوزه استان، مقرر شد از همه امکانات برای کمک رسانی به زلزله زدگان استفاده شود و فردای روز حادثه، مدارس علمیه استان را برای همدردی با زلزله زدگان، تعطیل اعلام کردیم.

                               

کمک رسانی به روایت آمار

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با اشاره به حضور بیش از 80 طلبه استان ایلام در مناطق زلزله زده، خاطرنشان کرد: بعد از حضور مدیر، معاونان و طلاب و روحانیون حوزه استان در سرپل ذهاب، قصرشیرین، ثلاث باباجانی، ازگله و سایر نقاط زلزله زده استان کرمانشاه، با هماهنگی‌های لازم، 2 محموله ارزاق خوراکی شامل 20 هزار قوطی کنسرو، 30 هزار آب معدنی کوچک، 5 هزار قرص نان، 2 هزار بسته خرما، یک تن سیب زمینی، 50 کارتن کیک و 20 کارتن تخم مرغ، و ... به منطقه ارسال و در بین زلزله زدگان توزیع شد.

سرکشی از 500 چادر و منزل مردم زلزله زده

وی به حضور تیم اعزامی حوزه علیمه استان ایلام در روستاهای زلزله زده اشاره و خاطرنشان کرد: سرکشی به 500 چادر و منزل زلزله زدگان و دلجویی و ابراز همدردی با آنان، از برنامه‌های تیم اعزامی حوزه‌ استان در مناطق زلزله زده بود.

                             

شرکت در مجالس ختم

مدیر حوزه علمیه استان ایلام ادامه داد: برای تسلی خاطر بازماندگان جانباختگان زلزله، در بیش از 15 مجلس ختم شرکت کردیم و علاوه بر برگزاری نماز جماعت، در اجرای امور شرعی مردم نیز مشارکت داشتیم که باعث بهبود و آرامش روحی و روانی آنها، رفع نیازهای دینی و فرهنگی آنان شد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با اشاره به حضور 5 روزه مسئولان و روحانیون حوزه‌ ایلام در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، گفت: انجام امور شرعی جان باختگان و رسیدگی به وضع مردم آسیب دیده از دیگر اقدامات انجام شده بود.

                             

لزوم رسیدگی بهتر و سریع تر به وضع زلزله زدگان

مدیر حوزه علمیه استان ایلام در پایان با تقدیر از کمک های مردم ایران اسلامی و تلاش های نیروهای امدادی، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، جمعیت هلال احمر، بسیج، گروه های جهادی طلاب و روحانیون و دیگر دستگاه های خدمت رسان، خواستار رسیدگی بهتر و سریع تر به وضع مردم زلزله زده شد و یادآور شد: با توجه به سرمای شدید مناطق زلزله زده، مسئولان باید برای اسکان موقت مردم با تامین کانکس های مورد نیاز و همچنین اسکان دائم آنان تلاش بیشتری داشته باشند.

گزارش: علی علیزاده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha