پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ احمد قبلان

حوزه/ شیخ احمد قبلان گفت: تاریخ معاصر ثابت کرده که واشنگتن به دنبال دوست نیست بلکه می خواهد کشورها برده او باشند اما کسی که حسین(ع) امام او است، جز خدا بنده کسی نمی شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد قبلان رئیس دارالافتاء جعفری لبنان در مراسمی که امروز صبح توسط مؤسسه خیریه جمعیة البر در منطقه الدویر لبنان برگزار شد گفت: هجرت به سوی خدا بدین معنا است که انسان خداوند را محل توجه قلب خود و هدف تمام کارها و رفتار خود قرار دهد و این بزرگ ترین و گرامی ترین کارهای خیر نزد خداوند است.

وی افزود: یکی از مصادیق کار خیر، نیکی به والدین است که خداوند آنها را دروازه ای برای رسیدن به رحمت خود قرار داده است و تمام این کارهای خیر، انسان را از جبهه دنیا به جبهه معنویت می کشاند و باعث می شود زندگی انسان برای خداوند و رضای او باشد همان گونه که پیامبران نیز همین گونه بوده اند.

رئیس دارالافتاء جعفری لبنان ادامه داد: کسی که می خواهد مانند پیامبران باشد و خود را به آنها منسوب کند، باید در تمام سئون زندگی خود به آنها اقتدا کند و زندگی خود را برای خدای متعال قرار دهد.

وی افزود: هجرت به سوی خدا در نظام سیاسی این گونه محقق می شود که نظام سیاسی یک کشور بر اساس عدالت و همزیستی مشترک و محترم بودن شهروندان باشد و اینکه آن نظام زیر باز ظلم و فساد و استبداد نرود و دست به دزدی از اموال عمومی نزند.

شیخ قبلان خاطرنشان کرد، یک نظام عدالت پیشه و صالح نمی تواند نسبت به اتفاقات پیرامون خود بی تفاوت باشد و از این رو ما نیز نیابد نسبت به اتفقات عراق و سوریه بی تفاوت باشیم، زیرا بی تفاوتی نسبت به اتفاقات سوریه و عراق به معنای خودکشی است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به مسائل داخلی لبنان گفت: مهم ترین مسئله پیش روی ما این است که بر ضرورت برگزاری به موقع و مشارکت در انتخابات آینده تاکید کنیم، زیرا اگر شهروندان لبنان در فرصت پیش روی خود از آن استفاده کنند، می توان به تغییرات مثبت سیاسی در لبنان امیدوار بود زیرا ما خواستار دولت و نظامی انسانی و اخلاقی در لبنان هستیم که متکی به مردم باشد و بتواند تغییرات لازم را در کشور ایجاد کند و جهت گیری اصلی سیاست آن بر اساس مقاومت باشد، زیرا تاریخ معاصر ثابت کرده که واشنگتن به دنبال دوست نیست بلکه می خواهد کشورها برده او باشند اما کسی که حسین(ع) امام او است، جز خدا بنده کسی نمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha