یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله مرتضی مقتدایی

حوزه/ دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه بر لزوم جذب بیشتر جوانان به سوی معارف قرآنی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیتالله مقتدایی عصر امروز در دیداربا مدیران ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شدگفت: هدف دشمنان از دور کردن جوانان از قرآن و مساجد آن است که بتوانند تبلیغات مسموم خود را به جوانان ما تحمیل کنند و هرچه در این مسیر تلاش بیشتری داشته باشیم و بتوانیم جذابیت بیشتری ایجاد کنیم ،قطعا دشمنان ناکام خواهند ماند.

وی گفت: هرچه جذابیت برنامه های فرهنگی و قرآنی بیشتر شد، تاثیرات کارهای فرهنگی و قرآنی در مساجد بیشتر میشود؛ انس جوانان به مسجد و انس آنها به معارف دینی می تواند آثار قرآن را افزایش دهد.

آیتالله مقتدایی اظهارکرد: قرآن کریم با موعظه بودن خود جذابیت بالایی دارد و باید بتوانیم با مطالب قرآنی جوانان را به مسجد و وحدت و اتحاد و هم یاری و همفکری در فعالیت های دینی دعوت کنیم.

وی گفت: قرآن کریم باید محور فعالیتهای فرهنگی مساجد باشد؛ قرآن کریم، پند و موعظه است و غفلتها را از اذهان میشوید؛ باید نکات اثرگذار و جذاب را در قالب های مختلف منتشر کنیم و به عنوان فراوردهای قرآنی به جامعه منتقل کنیم.

آیت الله مقتدایی با ذکر این مطلب که برنامههای فرهنگی باید پر محتوا و گسترده و غنی باشد و با زبان لین ، مهر و محبت آمیز به جوانان عرضه شود، اظهارکرد: در زمان طاغوت، انس مردم با قرآن بسیار ضعیف بود و قرآن بین دانش آموزان و جوانان و دانشجویان مطرح نبود و قرآن کریم در مهجوریت کامل به سر میبرد.

دبیر دوم شورای عالی حوزه بیان کرد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، قرآن کریم گسترش بسیار خوبی در همه خانوادهها پیدا کرده است؛ امروزه بسیاری از جوانان عاشق و علاقه مند به فرهنگ قرآن کریم هستند؛ بسیاری از کودکان آیات قرآنی را بدون اینکه سواد خواندن داشته باشند از حفظ میتوانند قرائت کنند.

وی گفت: قرآن کریم در سوره یونس، یکی از نشانه های معجزه بودن خود را زبان موعظه می داند، زیرا زبان موعظه، زبان تجلیل و تکریم و پند است.

آیتالله مقتدایی بیان کرد: امروز دشمنان، سعی می کنند که جوانان ما از قرآن کریم، دور باشند زیرا هرچه جوانان به قرآن و مساجد و کانونهای مساجد مرتبط باشند، دشمنان را در نقشه هایشان ناکام می گذارند.

عضو جامعه مدرسین بیان کرد: فراگیری نکاتی که در قرآن وجود دارد و همچنین موعظه های قرآنی راه نجات جوانان است و دشمنان نیز سعی دارند که اجازه ورود جوانان به این حوزه را ندهند؛ هرچه در این مسیر کوشا باشیم در حقیقت با خواسته دشمنان مقابله کردهایم.

وی عنوان کرد: کسانی که با قرآن آشنا باشند، تحت تاثیر اهداف گسترده آنها قرار نمی گیرند و به دنبال اهداف آنها نمی روند؛ هرچه جوانان از قرآن دور شوند، نیات دشمنان بیشتر محقق میشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha