سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام سیدی

حوزه/ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بر ضرورت تشکیل دبیرخانه دائمی «وحدت حوزه و دانشگاه» تاکید کرد.

حجت الاسلام سیدحسن سیدی در گفتگو با خبرنگار حوزه با بیان اینکه دشمن همواره در پی ضربه زدن به دین و مقدسات بوده و هنوز هم در همین فکر است، گفت: مهمترین مکان و جایگاه برای این هدف شوم دشمن برای ضربه زدن به دین و مقدسات دینی نفوذ در محیط دانشگاه و حوزه است.

وی با اشاره به این که حضرت امام (ره) به این مهم پی بردند و  روز شهادت آیت الله مفتح را به نام «وحدت حوزه و دانشگاه» نام گذاری کردند، افزود: این دو نهاد مقدس در ساختن و هدایت جامعه موثر هستند و در بسیاری از مواردی با همدلی و وحدتی که داشتند دشمن را در پروژه های مختلف ناکام گذاشتند و خواهند گذاشت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال پیشرفت کشور، در راستای اهداف نظام حرکت می کنند، اظهار کرد:  همراه بودن این دو نهاد و تربیت انسان‌های عالم و دانشمند و متخصص به همراه تعهد دینی و اسلامی برای پیشبرد اهداف انقلاب مفید بوده است.

وی  ادامه داد: اگر اختلافی بین این دو نهاد اتفاق افتد، حتما جزو اهداف دشمنان انقلاب و نظام بوده است و لذا باید بسیار هوشیار بود، چراکه اختلاف بین حوزه و دانشگاه باعث می شود جامعه آسیب ببیند.

حجت الاسلام سیدی با بیان اینکه رابطه بین حوزه و دانشگاه همواره باید در سطح گسترده باشد و در تمام دانشگاه ها روحانیون و در حوزه ها، دانشگاهیان رفت آمد و ارتباط  داشته باشند، گفت: در سطح کلان کشور فعالیت‌هایی صورت پذیرفته است و اگرچه کافی نیست، اما در سطح خراسان جنوبی انتظار بیش از این است که این ارتباط بیشتر شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: تاسیس کانون‌های مشترک، مجله علمی مشترک، فعالیت‌های علمی مشترک‌، کمک کردن و تبادل استاد بین این دو نهاد، تشکیل کارگروه هایی در مباحث علمی و دینی و استفاده دانشگاه از حوزه علوم اسلامی که در دل دانشگاه تاسیس شده، از جمله فعالیت‌هایی در راستای تحقق وحدت است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پایان بر ضرورت تشکیل دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha