پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 استاد قرائتی

حوزه/ مسئولان برای ساخت مسجد در شهرک ها حرکت و هزینه کنند، اگر اینجا سرمایه گذاری نکنیم، مجبوریم در جای دیگر دو برابر هزینه کنیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی امروزدر بیست و سومین  اجلاسیه نماز و فضای مجازی که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)، درقم برگزار شد  با بیان اینکه اوضاع فعلی اقامه نماز در شأن نظام نیست گفت: برای برگزاری بهتر اقامه نماز همه مسئولین ازخودشان شروع کنند؛ اگر مسئولین به اقامه نماز اهمیت دهند، زیر دستان آنها هم توجه خواهند کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز افزود: مسئله اقامه نماز موضوعی نیست که به راحتی از آن رد شد، نیازمند توجه همگانی است؛ نماز براساس آیات و روایات موجب تزکیه روح و روان است، اما چه قدر به جایگاه آن اهمیت داده ایم و برای اقامه آن تلاش کرده ایم.

این مفسر قرآن عنوان کرد: سیروسلوک حقیقی، نماز است؛ درنماز همه چیز است تولد، مرگ زلزله، زمین، ازآدم تا خاتم(ص) نماز است؛ در کنار کعبه سخن اول را نماز می زند، حضرت ابراهیم خانه کعبه را  برای اقامه نماز برپا کرده است.

وی اظهارداشت: ادارات چه قدر به اقامه نماز اهمیت می دهند؛ بازاری های ما چگونه؟ چه قدر شهرک ها مساجد ندارد و حقیقتا هم ندارند؛ کارهای زیادی در مورد اقامه نماز به زمین مانده، فعالیت خوبی برای ترویج  نشده است.

 استاد قرائتی عنوان کرد: مسئولان برای ساخت مسجد  در شهرک ها حرکت و هزینه کنند، اگر اینجا سرمایه گذاری نکنیم، مجبوریم در جای دیگر دو برابر هزینه کنیم.

این مفسر قرآن عنوان کرد: باید جایگاه قم در مسئله اقامه نماز و اذان نمونه  و الگو باشد، صدا موقع گفتن اذا بلند شود بزرگان دین این گونه بوده اند.

استاد قرائتی عنوان کرد: باید از این اجلاسیه تصمیم های مهمی درمورد اقامه نماز گرفته شود و بعد اجرا شود، صرف تصمیم گیری مقدمه است، نباید رها  شود.

رئیس ستاد اقامه نماز افزود: هدف از برگزاری اجلاسیه درهر استانی این است که مسئولین وضعیت استان خود را در موضوع اقامه نماز و آسیب ها و راهکارها  بررسی کنند و حل کنند، راهکار ارائه دهند.

این مفسر قرآن عنوان کرد: نباید به وضع موجود قانع بود؛ تلاش ها در بحث اقامه نماز و آسیب و فرصت بیشتر شود تا شاهد آثار باشیم.

وی اظهارداشت: باید طوری فعالیت کرد بتوان به شبهات مسائل اعتقادی و نماز پاسخ داد؛ باید تلاش های علمی به این سمت و سو پیش رود و کارکرد همه نمازخوان شوند.

 استاد قرائتی عنوان کرد: برای اقامه نماز همه به میدان بیایند، از قشرخاصی نباید انتظارداشت؛ نماز همگانی است؛ تبلیغ بیشتر کنیم. با تلاشهای بیشتر نماز را ازمحجوریت بیرون بیاریم.

40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha