سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
اعتیاد به فضای مجازی

حوزه/ پژوهشگر دینی تصریح کرد: همان اندازه که اعتیاد به مواد مخدر روان انسان را آزار می دهد، فضای مجازی هم از انسان موجودی بی اراده و بی اختیار ساخته که دیگر در عالم واقع هیچ نقش اجتماعی ندارد.

حجت الاسلام محمد مهدی رضایی نیک رفتار، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به فرصت ها و تهدید های فضای مجازی، گفت: تهدید های فضای مجازی بسیار است که می توان با آموزش صحیح و مناسب آنها را تبدیل به فرصت کرد.

وی با اشاره به این که از جمله عوارض فضای مجازی، اعتیاد به استفاده بیش از حد آن است که سبب هدر رفتن عمر انسان و غفلت از مسیر واقعی زندگی می شود، افزود: اعتیاد به فضای مجازی از جمله صدمه هایی است که دولت ها را وادار کرده تا کلینیک های ترک اعتیاد به فضای مجازی تاسیس کنند.

استاد حوزه علمیه همدان تصریح کرد: همان اندازه که اعتیاد به مواد مخدر روان انسان را آزار می دهد، فضای مجازی هم از انسان موجودی بی اراده و بی اختیار ساخته که دیگر در عالم واقع هیچ نقش اجتماعی ندارد.

حجت الاسلام رضایی نیک رفتار با اشاره به فرصت های فضای مجازی، مطرح کرد: فضای مجازی می تواند با ارتباط سریع و مستقیم به عنوان ابزاری برای تبادل اطلاعات و به تعبیری دانشگاهی برای آموزش باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به نیاز های روز زمان نقش مهمی در پیشرفت تکنولوژی داشته که سرعت تبادل اطلاعات در فصضای مجازی می تواند بسیار کارکرد خوبی در این عرصه داشته باشد.

استاد حوزه علمیه همدان اظهار کرد: ورود به دنیای مجازی مانند فضای حقیقی نیاز به تجربه و مهارت است و اگر شخص بدون داشتن مهارت لازم وارد این فضا شود با آسیب های جدی مواجه خواهد شد.

وی در پایان افزود: بزرگترین تهدید فضای مجازی برای مخاطبان خود از دست دادن زمان و فرصت های پیش رو است که باید به طور برنامه ریزی شده و هماهنگ با فضای حقیقی جامعه از این ابزار استفاده کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha