جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سرهنگ والدی

حوزه/ معاون اجرایی سپاه استان قزوین گفت: حضور روحانیون و مبلغین موجب خیر و برکت بسیاری در بین مردم آسیب دیده شد، چرا که تعدادی از خانواده‌ها با مرگ عزیزانشان انگیزه‌ای برای ادامه زندگی نداشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، سرهنگ پاسدار محرمعلی والدی، ظهر امروز در نشستی با مدیر، اساتید و مبلغین حوزه علمیه قزوین که در قرار گاه فرهنگی و سازندگی سپاه استان قزوین در شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد، گفت: پس از زلزله کرمانشاه مجموعه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین احساس مسئولیت کرد و به دستور مستقیم فرماندهی، در منطقه سر پل ذهاب حضور یافت و بر اساس تقسیم بندی صورت گرفته، روستاهای هدف ما را قره‌ باغ و بابا اسکندر قرار دادند.

وی افزود: برپایی سریع مدارس مناطق زلزله زده از اقداماتی بود که مجموعه سپاه اهتمام ویژه ای به آن داشت و با در اختیار گذاشتن کانکس 40 متری و آماده کردن میز، نیمکت و وسایل آموزشی توانستیم دانش آموزان را به مدرسه بازگردانیم.

والدی ادامه داد:  مرکز بهداشت موقت با در اختیار گذاشتن 3 کانکس در روستای قره باغ راه‌اندازی شد تا افراد بتوانند برای درمان مراجعه کرده و ویزیت شوند.

وی خاطرنشان کرد:  50چشمه سرویس بهداشتی منازل مردم را بنا بر نیاز منطقه احیا کردیم و در کنار این کار، با کمک خیرین 60 چشمه حمام را در اختیار مردم قرار داده ایم و 20 چشمه هم به زودی توسط بازاریان خیر استان قزوین ارسال و نصب خواهد شد.

معاون اجرایی سپاه استان قزوین بیان داشت: 160 مورد قطعی آب در روستاهای قره باغ و بابا اسکندر داشتیم که توسط گروه‌های جهادی لوله های اصلی تعمیر و مشکل آبرسانی این روستاها شد.

وی اظهار کرد: گروه‌های اعزامی براساس هماهنگی که فرماندهان نواحی انجام می‌دهند و طبق اعلام نیاز منطقه، از بین گروه‌های جهادی و متخصصان شهرستان‌ها انتخاب می‌شوند و حدود یک هفته در منطقه فعالیت می‌کنند و بازمی‌گردنند و گروه‌های تازه نفس کار را تحویل گرفته و به اتمام می‌رسانند.

والدی اظهار کرد: از مردم خواستاریم برای اسکان دائم زلزله زدگان پول نقد به حساب‌هایی که اعلام شده واریز کنند، چراکه نیاز به مواد غذایی و چادر کمتر شده است؛ هر چند همچنان نیاز به برنج، مرغ، گوشت و میوه احساس می‌شود.

وی به حضور مبلغین و اساتید حوزه  علمیه استان قزوین به مناطق زلزله زده اشاره و از حضور روحانیون در این مناطق قدردانی کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha