سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
پژوهش

حوزه/دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر تقویت پژوهش در مدارس علمیه خواهران استان، گفت: ضروری است شرکت اساتید در دوره‌های دانش‌افزایی افزایش یابد تا به لحاظ مسائل بصیرتی، فرهنگی و درسی ارتقا سطح داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌حجت سالاری مکی، ظهر امروز در نشست مدیران مدارس علمیه خواهران استان اظهار داشت: از آغاز تشکیل حوزه‌های علمیه تاکنون در هیچ برهه‌ای از تاریخ، آموزش در حوزه‌های علوم اسلامی، از تحقیق و پژوهش جدا نبوده است.

وی با بیان اینکه مسئله پژوهش جدای از مسئله علم نیست، چراکه علم بدون پژوهش حاصل نمی‌شود، افزود: لازم است در زمینهٔ پژوهش برنامه تحولی داشته باشیم تا بیش از گذشته شاهد آثار پژوهشی حوزوی کاربردی در استان باشیم.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت آگاه‌سازی طلاب نسبت به آیین‌نامه‌های آموزشی و پژوهشی، گفت: باید طلبه‌ها نسبت به آیین‌نامه‌های آموزشی و پژوهشی اطلاعات بیشتری داشته باشند و این مهم را باید مسئولان مدارس علمیه برای طلاب تبیین کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس ارزیابی صورت گرفته وضعیت آموزشی مدارس علمیه خواهران استان سیر صعودی دارد، اظهار داشت: کیفیت ساختمان‌های مدارس علمیه خواهران استان که از محل اعتبارات مصوب سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی احداث شده از سوی مسئولان مدیریت حوزه خراسان بزرگ، بسیار مطلوب ارزیابی شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت آموزشی مدارس علمیه خواهران خراسان شمالی، خوب و دارای سیر صعودی ارزیابی شده است، افزود: در برنامه‌های آموزشی باید تلاش کنیم تا ساعات بیشتری را به مباحثه اختصاص دهیم. همچنین ضروری است شرکت اساتید در دوره‌های دانش‌افزایی افزایش یابد تا به لحاظ مسائل بصیرتی، فرهنگی و  درسی ارتقا سطح داشته باشند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه ضروری است برگزاری برنامه‌های بصیرتی و اردوهای جهادی در مدارس علمیه استان افزایش یابد، گفت: در این راستا شایسته است طلاب خواهر در سطح شهر فعالیت فرهنگی داشته باشند. همچنین لازم است درزمینهٔ ساماندهی مبلغان و فارغ‌التحصیلان مدارس علمیه خواهران برنامه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری در مورد حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب، حوزه‌های علمیه خواهران پدیده  عظیم و مبارکی است که در آن هزاران عالم و پژوهشگر تربیت می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha