پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مالزی «چارچوب اقتصادی اسلام دیجیتال» راه اندازی می کند

حوزه/ هدف از راه اندازی یک «چارچوب اقتصاد اسلامی دیجیتال» که به تازگی توسط چندین سازمان اسلامی در مالزی ایجاد می شود کمک به توسعه سرمایه گذاری های مرتبط با صنعت حلال و اسلامی اعلام شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از sme، مالزی تا مارس 2018 قصد راه اندازی بدنه ای  با عنوان «چارچوب اقتصادی اسلام دیجیتال» را دارد. هدف این سازمان اقتصادی «اسلام دیجیتال» توسعه سرمایه گذاری های مطابق با اقتصاد اسلامی در مالزی اعلام شده است و در یک اجلاس اقتصادی اسلامی بین المللی که ماه گذشته در مالزی برگزار شد، چند سازمان اسلامی مالزیایی برای این همکاری مشترک اعلام آمادگی کردند.

نوریزم قدیر معاون توسعه رشد اکوسیستم این سازمان دیروز در گفت‌وگو با رسانه ها گفت: این چارچوب اقتصادی به عنوان دستور العملی برای سرمایه گذارهای بزرگ اقتصادی می باشد تا بتوانند معاملات و سرمایه گذاری هایشان را مطابق به قوانین شریعت انطباق دهند.

وی در ادامه گفت: تاکنون شرکت های سرمایه گذاری مختلفی در پایتخت نسبت به تعهد و مشارکت در فعالیت های این سازمان اعلام آمادگی کرده اند. این چارچوب قطعا به آن ها کمک خواهد کرد.

دکتر محمد داوود بکار بنیانگذاران یکی از این سازمان ها  گفت: این نخستین باری است که چنین سازمانی تاسیس می شود. اقداماتی به صورت پراکنده انجام شده است اما ما نیاز داریم که زیرساخت های محکمی برای شروع کار قرار دهیم.

علاوه بر دستورالعمل های مالی، این چارچوب مستلزم تأمین مقررات مربوط به صنعت حلال و مطابق با شریعت اسلامی، مقررات اقتصادی اسلام دیجیتال و عملیات تجاری حلال است.

گروه همچنین با سهامداران بانک نگارا در مالزی، کمیسیون های اوراق بهادار و ادارات دولتی در رابطه با این چارچوب همکاری خواهند کرد.

انتظار می رود ارزش اقتصاد اسلامی در سطح جهانی تا سال 2021 به 3 تریلیون دلار آمریکا برسند،.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha