جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین لطفی-نماینده ولی فقیه در ایلام

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با گرامیداشت حماسه ۹ دی، تصریح کرد: اگر مبانی امام راحل، انقلاب و رهبری معظم انقلاب را در نظر بگیریم، حرکت سران فتنه با کدام‌ یک از مبانی همخوانی دارد؟ آنان به نام خط امام(ره) تیشه به ریشه افکار و اندیشه‌های امام راحل و انقلاب اسلامی زدند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، پیش از ظهر امروز، در نشست هماهنگی ستاد گرامیداشت حماسه نهم دی استان ایلام، با بیان این که در طول تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی حوادث تلخ و شیرین فراوانی را شاهد بوده ایم، گفت: از همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی، توطئه‌های دشمنان خارجی و داخلی علیه نظام، و انقلاب نوپای اسلامی شروع شد، اما تلخ‌ترین و شیرین‌ترین حوادث انقلاب فتنه 88 و حماسه نهم دی‌ماه بود و باید گفت فتنه 88 شباهت بسیار نزدیکی به جنگ احزاب صدر اسلام دارد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان ایلام، ابراز کرد: در جنگ احزاب تمام کفر برای نابودی اسلام نوپای در مدینه جمع شدند و نفاق داخلی با نفوذ در صفوف مسلمین و با پشتیبانی قدرت و ثروت دست‌به‌دست به هم دادند تا علیه اسلامی اقدام کنند.

وی بابیان اینکه فتنه‌ای به عمیقی و گستردگی فتنه 88 در تاریخ انقلاب اسلامی که برخی از خواص در مدار این فتنه قرار گرفتند، وجود نداشته است، گفت: در این فتنه یک اردوگاه با حمایت استکبار جهانی، ارتجاع عرب، مجموعه ضدانقلاب و کشورهای اروپایی علیه نظام و انقلاب تشکیل شد و شکی در پیروزی نداشتند، اما با حماسه نهم دی تمام توطئه‌های آنان نقش بر آب شد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی، با تأکید بر اینکه ابعاد این فتنه هنوز تحلیل و باز نشده است، افزود: امروز متاسفانه یک عده راه افتاده اند و فتنه 88 را فتنه نمی‌دانند!!! باید گفت که این فتنه به ‌قصد براندازی نظام اسلامی راه‌اندازی شد و متاسفانه آن ‌طور که باید وشاید به ابعاد مختلف آن پرداخته نشده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام، یادآور شد: اگر نگاهی به عملکرد افراد موثر در فتنه 88 انداخته شود، در می یابیم که حرکت آنان، قابل‌اغماض نیست، این افراد به‌نظام و انقلاب خیانت کردند، تحریم‌ها بعد از فتنه اوج گرفت و این کار برای حمایت از فتنه گران که مورد تائید دشمن بودند و در راستای اهداف آنان عمل کردند، بوده است.

وی، بابیان اینکه این تحریم‌ها در راستای فشار بر نظام اسلامی و حمایت از فتنه گران بود، افزود: اگر مبانی امام راحل، انقلاب و رهبری معظم انقلاب را در نظر بگیریم، حرکت سران فتنه با کدام‌ یک از مبانی همخوانی دارد؟ آنان به نام خط امام(ره) تیشه به ریشه افکار و اندیشه‌های امام راحل و انقلاب اسلامی زدند.

امام‌جمعه ایلام، ابراز کرد: سران فتنه و برخی از خواص سوابق درخشانی در انقلاب داشتند، اما در اردوگاه دشمن قرار گرفتند و به بهانه تقلب در انتخابات، فتنه را در کشور آغاز کردند، این انتقام‌گیری از امام راحل، انقلاب و رهبری بود و اگر مردم در حماسه نهم دی به میدان نمی‌آمدند، معلوم نبود که چه به سر انقلاب می‌آمد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی، تصریح کرد: در نهم دی علاوه بر بزرگداشت این روز، باید زوایای فتنه روشن شود، بنده معتقدم این فتنه از سال 1363 بعد از بنی‌صدر آغاز شد و همین آقایان در فتنه 88 تا آخرین لحظه همان مسیر را ادامه دادند، لذا سخنوران باید در مساجد ابعاد مختلف فتنه 88 را برای نسل جوان بازگو کنند.

 رئیس شورای حوزه علمیه ایلام در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان امروز در فضاهای مجازی، درصدد القائات فکری خود در راستای مقابله با نظام اسلامی هستند که باید برای مقابله با این القائات، ابعاد مختلف فتنه 88 بازگو شود.

نماینده ولی فقیه در ایلام، در پایان گفت: امام راحل فرمودند که حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است، اما فتنه گران در سال 88 به امام راحل و آرمان های نظام اسلامی خیانت کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha