پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
میناپور

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: متاسفانه بخشی از موقوفات حوزوی در تصرف افراد حقیقی و یا حقوقی است و از نیات واقفان خیراندیش که برای استفاده طلاب و حوزه های علمیه بوده است، خارج گردیده که در این زمینه باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور شامگاه یکشنبه در نشستی با مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به اینکه شناسایی، ساماندهی و احیای موقوفات حوزوی از جمله وظایف و رسالت های اوقاف است، بر ضرورت شناسایی و احیای این موقوفات در شهرستان های استان تاکید کرد .

وی با بیان اینکه بخشی از نیت واقفان خیراندیش در ادوار گذشته و سالهای اخیر که کارکرد حوزوی داشته است، مورد غفلت واقع شده است، بیان داشت: متاسفانه بخشی از موقوفات حوزوی در تصرف افراد حقیقی و یا حقوقی و از نیات واقفان خیراندیش که برای استفاده طلاب و حوزه های علمیه بوده است، خارج گردیده که در این زمینه باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه اکنون حوزه های علمیه نیازمند گسترش فضای فیزیکی و مکانی هستند، افزود: واقفان خیراندیش بخشی از موقوفات خود را برای استفاده حوزه های علمیه و طلاب علوم دینی اختصاص داده اند و باید موقوفات حوزوی در شهرستان ها احیاء شوند.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور در پایان با اشاره به اینکه با همکاری و مساعدت مدیر کل اوقاف و امور خیریه و همچنین ائمه جمعه شهرستانهای استان، شناسایی، احیا و ساماندهی موقوفات حوزوی با بازدید دوره ای در شهرهای استان صورت می گیرد گفت :امید می رود با این بازدیدها و ثبت این موقوفات در سامانه اوقاف و امور خیریه، به نیات واقفان در حوزه های علمیه عمل شود.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha