جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماینده مقام معظم رهبری در جنوب شرق آسیا

حوزه/ نماینده مقام معظم رهبری در جنوب شرق آسیا گفت: در این اواخر، هجمه‌های فراوانی به شیعه وارد شده بود که وزارت دین کشور اندونزی، تحقیقی در مورد فعالیت‌های شیعه انجام داد که آیا شیعه واقعاً خطرناک است و باید از آنها ترسید؟ اما نتیجه تحقیق این بود که فعالیت های شیعیان نه‌تنها مشکلی ندارد بلکه روحیه اعتدالی و دور از افراط‌گری شیعه، نیاز کشور اندونزی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مجید حکیم‌الهی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین نبویان، معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب و رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی، با اشاره به تحولات جنوب شرق آسیا اظهار داشت: حضور فیزیکی جریان های تکفیری در جنوب شرق آسیا آغاز شده است. در فیلیپین، جنوب تایلند و بخش‌هایی از چین که متأسفانه با توجه به وضعیت آن مناطق، اکثراً موفق می شوند. به نظرم این مناطق، آبستن حوادث مهمی خواهد بود.

وی تاکید کرد: برخی کشورها در این مناطق سرمایه گذاری های کلان کرده و بورسیه های چند هزار نفری برای مقاصد خود انجام می دهند. اروپا، استرالیا، کانادا ، عربستان و آمریکا به شدت در حال فعالیت و تأمین گروه های اسلامی خاص در این مناطق هستند.

نماینده مقام معظم رهبری در جنوب شرق آسیا افزود: اسلام از سه طریق تجار وجرات هند(شیعه اسماعیله) ، تجار ایران و حضرموت یمن وارد این مناطق شده است و بنیان های کلامی شیعه هنوز بر این مناطق حاکم است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: در این اواخر، هجمه های فراوانی به شیعه وارد شده بود که وزارت دین کشور اندونزی تحقیقی در مورد فعالیت های شیعه انجام داد که آیا شیعه واقعا خطرناک است و باید از آنها ترسید؟ اما نتیجه تحقیق این بود که فعالیت های شیعیان نه تنها مشکلی ندارد بلکه به جهت روحیه اعتدالی و دور از افراط گری، نیاز کشور اندونزی است.

وی در پایان، موارد همکاری از ناحیه معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را ستود و از حجت الاسلام والمسلمین نبویان برای همکاری های علمی در حوزه جنوب شرق آسیا دعوت کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین نبویان، فعالیت های معاونت فرهنگی و پژوهشگاه مطالعات تقریبی را تشریح کرده و برای فعالیت های مشترک در زمینه‌های پذیرش مهمان از خارج از کشور، فعالیت های قرآنی، مباحث پژوهشی، برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها اعلام آمادگی کرد.

وی ضمن قدردانی از حضور گرم و صمیمی نماینده مقام معظم رهبری در جنوب شرق آسیا تأکید کرد: کار ماندگار، تربیت نیروی انسانی است و می توان با اعزام استاد، دوره کاملی از معرفت شناسی را فارغ از مباحث شیعه و سنی برای جامعه نخبگان آن مناطق تبیین کرد.

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: پروژه های دشمن‌شناسی و جنگ نرم برای شناخت نقشه های جدید دشمنان اسلام و قرآن، موضوعات مناسبی است که باید مدنظر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha