پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تکفیری

حجت الاسلام حسینعلی گفت: یکی آفت های تفکر تکفیری ها به ویژه تابعان سید قطب این است که دشمنی و عداوت آنها مستقیما با مسلمانان و اهل تشیع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام حسن حسینعلی استاد موسسه مطالعات بنیان دینی، صبح امروز در کارگاه آشنایی با فرق انحرافی در سالن اجتماعات مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان گفت: امروز جامعه نیاز به طلاب و دانشجویانی  نیازد دارد که با مبانی اسلامی آشنایی داشته و در صدد پاسخگویی به شبهات اعتقادی باشند.

وی تصریح کرد: آنچه که سبب شد تا عراق و سوریه درگیر جنگ شوند و نا امنی در آن مناطق حاکم شود، گسترش تفکر ابن تیمیه و تکفیری ها  بود.

استاد موسسه مطالعات بنیان دینی با اشاره به مشکلات تفکر تکفیری ها در منطقه خاورمیانه ابراز داشت: با توجه به آمار ۲۲۰ هزار کشته و زخمی در عراق و ۱۰۰ هزار کشته در سوریه به واسطه تفکر انحرافی ابن تیمیه و تفکیری ها حاصل شده است.

وی در ادامه افزود: تفکر تکفیری ها به گونه ای است که فقط به ظواهر قرآن بدون هیچ مدرک معتبری تکیه کرده و اگر کسی آشنا به مبانی اسلام نباشد، گمراه خواهد شد.

حجت الاسلام حسینعلی گفت: یکی آفت های تفکر تکفیری ها به ویژه تابعان سید قطب این است دشمنی و عداوت آنها مستقیما با مسلمانان و اهل تشیع است.

وی در ادامه افزود: تنها مرکزی که می تواند با تفکر انحرافی ابن تیمیه و زیر شاخه های این تفکر مبارزه کند حوزه های علمیه به واسطه روشنگری مردم جامعه است.

وی در پایان گفت: تکفیری ها تنها به افعال صحابه استناد می کنند و اگر کاری را صحابه انجام نداده باشند و فرقه ای از مسلمین آن عمل را انجام دهند، برای مثال توسل، آن فرقه را تکفیر می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha