جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسفندیاری

حوزه/ حجت الاسلام اسفندیاری با بیان اینکه جامعه امروز به تبیین حقایق و دفع شبهات نیاز دارد، گفت: امروز جامعه بین‌الملل، جامعه درونی ما و خانواده‌ها برای پاسخ به شبهات و تبیین حقایق، دست نیاز به حوزه‌های علمیه و طلاب دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد اسفندیاری، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) اسفراین اظهار داشت: امروز جامعه بین‌الملل، جامعه درونی ما و خانواده‌ها برای دفع شبهات و تبیین حقایق، دست نیاز به سوی حوزه‌های علمیه و طلاب دارند .

مسئول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه مهم‌ترین، دقیق‌ترین و علمی‌ترین آثار پژوهشی می‌توان در حوزه‌های علمیه یافت، افزود: خدمتی که حوزه علمیه به علوم انجام داده، مخصوصاً علوم انسانی و اسلامی از دیرباز مشخص است، حتی در کشورهای اروپایی کتاب‌های برخی از دانشمندان حوزوی بود، مثل حکمت اشراق، فلسفه صدرا، ابن‌سینا و فقه که نیازی به گفتن نیست.

حجت‌الاسلام اسفندیاری با بیان اینکه جامعه امروز به تبیین حقایق و دفع شبهات نیاز دارد، گفت: حوزه‌های علمیه اول باید بتوانند نیازهای خود، ثانیا نیازهای جامعه و ثالثاً نیازهای بین‌الملل را برطرف کنند.

وی خطاب به بانوان طلبه اظهار داشت: امروز جامعه بین‌الملل، جامعه درونی ما و خانواده‌ها دست نیاز به حوزه‌های علمیه دراز کرده و شما طلاب باید سعی کنید تا سبک زندگی‌ اسوه و الگو باشد و دیگران یعنی اقوام، آشنایان و کسانی که شما را می‌شناسند وقتی سبک زندگی شما را می‌بینند به طلبه‌ها و سبک زندگی‌شان اعتقاد پیدا کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان با اشاره به نیازها و مشکلات امروز جامعه بانوان در بخش خانواده و در اجتماع گفت: باید خواهران طلبه سعی کنند  در شبهه پراکنی‌ها پاسخگو باشند و نیازهای اولیه، ثانویه و نیازهای بعدی جامعه را پاسخ دهند، زیرا اگر خودتان پاسخ ندهید، یقیناً مشکل پیش می آید.

مدیر مدرسه عال نواب مشهد خطاب به خواهران طلبه اسفراینی اظهار داشت: امروز در جامعه‌ای زنگی می‌کنید که جامعه جهانی است، جامعه امروز مثل یک دهکده جهانی است و می‌توانید با اندک وسایل ارتباط‌جمعی با میلیون‌ها نفر در ارتباط باشید و در اندک زمانی هم تأثیرگذاری و هم تأثیرپذیری خود را ببینید، بنابراین در این دهکده جهانی باید دید شما جهانی شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان در ادامه با بیان اینکه اگر علم کاربردی نباشد به یک ارزن هم نمی‌ارزد، گفت: علم تعریف دارد، آیت‌الله قاضی می‌فرمایند علم را باید حفظ کنید، ولی نه به معنای حفظ لفظی، بلکه به معنای حفظی که علم همیشه همراه با ما باشد، چرا که اگر علم کاربردی نباشد به یک ارزن هم نمی‌ارزد و بی‌فایده است.

مسئول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان خطاب به طلاب حاضر گفت: اگر درس بخوانید و نتوانید با اقوام و خانواده ارتباط برقرار کنید، این ارتباط، ارتباط اسلامی نیست و این علم، علم لاینفع است .

حجت‌الاسلام اسفندیاری افزود: پیامبران الهی آمده‌اند تا دست دیگران را بگیرند و در مسیر توحید قرار دهند، اما قبل از رسیدن به این مسیر ابتدا باید خودش را در این مسیر قرار دهد وگرنه ماشینی که از مسیر منحرف است، هرچقدر گاز دهید و سرعت داشته باشد بیشتر منحرف می‌شود، بنابراین باید نخست خود انسان از نظر علمی، رفتاری و گفتاری به حدی برسد که یقین داشته باشد که در مسیر درست قرار دارد و بعد دست دیگران را بگیرد و هدایت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha