شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حقانی

حوزه/ معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) گفت: ۲۲۸ بانوی طلبه در دوره تربیت پژوهشگر ثبت نام کردند که در نهایت ۹۶ نفر از آنان پذیرفته شدند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، نشست علمی پژوهشی «آموزش پژوهش‌محور» ویژه طلاب تربیت پژوهشگر روز سه شنبه با حضور طلاب شرکت‌کننده و اساتید این طرح و نیز مدیران گروه‌های علمی پژوهشی در سالن‌ نشست‌های علمی پژوهشی پژوهشگاه برگزار شد.

در این نشست حقانی، معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با ارائه گزارشی از روند اجرایی طرح تربیت پژوهشگر، گفت: ۲۲۸ بانوی طلبه در دوره تربیت پژوهشگر ثبت نام کردند که از این میان، ۱۳۲ نفر به مصاحبه دعوت شدند و در نهایت ۹۶ بانوی طلبه مورد پذیرش قرار گرفتند.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اظهار داشت: ابتدا با آسیب‌شناسی دوره پیشین طرح تربیت پژوهشگر تحت عنوان «دستیار پژوهش» و با هدف ساماندهی پژوهش‌های پژوهشگران، طرح‌نامه دوره در جلسات شورای سیاست‌گذاری با حضور مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و معاونان همه بخش‌ها و نیز مدیران گروه‌های علمی پژوهشی مورد بررسی قرار گرفت و آیین‌نامه آن تصویب و ابلاغ شد.

حقانی تصریح کرد: در این دوره با در نظر گرفتن ارتقاءبخشی سطح علمی و پژوهشی پژوهشگران و حمایت مادی معاونت پژوهش از آثار ارائه شده، تغییراتی در طرح ایجاد شد که از جمله می‌توان به شرط حضور ۲ ساعت در هفته در مجموعه اشاره کرد.

وی افزود: حضور الزامی پژوهشگران و انجام فعالیت های پژوهشی در کتابخانه حذف شد و تنها خروجی این مطالعات و فعالیت‌ها مورد توجه قرار گرفت، تا با تسهیل کردن شرایط برای شرکت‌کنندگان بتوانیم از آنها در آینده به عنوان استاد محقق در این دوره بهره ببریم.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در ادامه به دیگر برنامه‌های اجرایی در معاونت پژوهش مانند همایش علامه حلی، تشکیل بانک اطلاعات پژوهشگران و انجمن‌های علمی پژوهشی اشاره کرد.

حقانی تصریح کرد: بانوان طلبه پژوهشگر می‌توانند با ارسال رزومه‌های علمی پژوهشی، رساله‌های دکتری یا سطح ۴ و نیز کتاب‌های تألیفی خود به معاونت پژوهش، در تکمیل این بانک اطلاعات بکوشند تا ضمن اطلاع و بهره‌گیری از برنامه‌های اجرایی در معاونت پژوهش، ما را در رسیدن به اهداف این معاونت و افق پیش‌رو یاری کنند.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha