جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ چهارمین اجلاسیه اساتید مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزه علمیه قم

حوزه/ حجت الاسلام ترکاشوند توجه به کرسی‌های آزاداندیشی و نشست‌های علمی را مورد تأکید قرار داد و افزود: مقام معظم رهبری نیز بارها به این مسائل تأکید کرده‌اند اما حتی حوزه هم به آن به‌خوبی نپرداخته است؛ یکی از بهترین مراکزی که می‌تواند این امر را محقق سازد مراکز تخصصی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  ترکاشوند در چهارمین اجلاسیه اساتید مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی در مدرس علمیه دارالشفای قم به بیان مطالبات اساتید در خصوص مسائل مربوط به مراکز و رشته‌های تخصصی پرداخت.

وی گفت: بی‌تردید وجود اساتید مخلص و توانمند در مراکز تخصصی، سرمایه‌ای عظیم برای حوزه و این مراکز هستند.

معاون آموزشی مرکز تخصصی امام صادق(ع) بیان کرد: مسئولان حوزه و مراکز تخصصی، سعی کنند زمینه ارتباط و تعامل اساتید این مراکز را با دیگر مراکز علمی چه درون حوزه و چه بیرون از حوزه و چه خارج از کشور فراهم کنند چراکه دستاوردهای علمی بزرگی در برخی رشته‌ها به وجود می‌آید و نیاز که اساتید ما از آنها مطلع باشند.

وی به اهمیت فضای مجازی اشاره کرد و گفت: اساتید و طلاب توانمندی در مراکز تخصصی وجود دارند که حاضرند در این عرصه ورود کنند و حرف حق ما را به جهانیان برسانند؛ استفاده از این ظرفیت با کمترین هزینه قابل تحقق است به شرطی که زیرساخت‌های آن فراهم شود.

حجت الاسلام  ترکاشوند توجه به کرسی‌های آزاداندیشی و نشست‌های علمی را مورد تأکید قرار داد و افزود: مقام معظم رهبری نیز بارها به این مسائل تأکید کرده‌اند اما حتی حوزه هم به آن به‌خوبی نپرداخته است؛ یکی از بهترین مراکزی که می‌تواند این امر را محقق سازد مراکز تخصصی است.

وی تصریح کرد: نیاز است سامانه جامعی برای شناسایی و معرفی اساتید ایجاد شود تا از این طریق زمینه ارتباط اساتید حوزه فراهم شود.

‌ معاون آموزشی مرکز تخصصی امام صادق(ع)با اشاره به هجمه‌ای که به بودجه حوزه شده است گفت: اساتید مراکز تخصصی عاشقانه و مخلصانه به امر مقدس تعلیم و تدریس مشغول هستند اما حق‌التدریسی که برای 50 نفر از اساتید در طی یک سال در سه مقطع تحصیلی پرداخت می‌شود تقریباً برابر است با حق‌التدریسی که به یک نفر از اعضای هیئت‌علمی در یکی از مجامع علمی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha