پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 علیرضا کاظمی

حوزه/ علیرضا کاظمی، یکی از برنامه های مهم خود در راستای تربیت دینی دانش آموزان را تقویت کمیته های همکاری حوزه و آموزش و پرورش در سراسر کشور دانست.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه»، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاری ها  آيين تكريم و معارفه، معاونين پرورشي و فرهنگي سابق وجديد وزارت آموزش و پرورش در ساختمان علاقه مندان این وزارتخانه برگزار شد.

دکتر علیرضا کاظمی در این مراسم ضمن تبریک ۹ دی ماه روز بصیرت و تقدیر از زحمات و تلاش های دکتر مهدی فیض در طول تصدی معاونت پرورشی و فرهنگی از حسن اعتماد وزیر آموزش و پرورش در واگذاری این مسئولیت خطیر به وی به تشریح برنامه های خود در این معاونت پرداخت و اظهارکرد: در سند تحول اگر قرار است چرخشی در نظام تعلیم و تربیت صورت گیرد نقش اصلی بر عهده معاونت پرورشی و فرهنگی است .

معاون پرورشی و فرهنگی وزير آموزش و پرورش با اشاره به اين كه مدیریت قوی در شرایط سخت نشان داده مي شود، افزود: راه عبور از چالش‌ها ارائه راهکارهای جدید است ،بر این اساس تمرکز بر مدرسه و تغییر مدل‌های تربیتی و حرکت به سمت مدیریت تربیتی از برنامه هاي اين معاونت خواهد بود.

 وی با یاد آوری این مطلب که راهکار تربیت فراگیر توجه جدی به محیط  مدارس است گفت:متاسفانه جوشش فعالیت ها در حوزه تربیتی در کف مدرسه کم رنگ است و نتوانسته ایم امور تربیتی را مانند تربیت بدنی در کف مدارس پررنگ و رقابتی جلوه دهیم .

دکتر کاظمی یادآورشد:در امور تربیتی نباید  فقط از معلم پرورشی توقع تربیت دانش آموز را داشت، بلکه همه ارکان مدرسه حتی مستخدم آن به عنوان بابای مدرسه باید  در امر ارزشهای تربیتی به محیط مدرسه کمک کند تا تربیت مورد انتظار نظام اسلامی صورت بگیرد. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزير آموزش و پرورش در ادامه به فعال سازی و درگیر کردن نهاد های تاثیر  گذار در امر تربیت برای کمک به آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت ؛یکی از نهاد های علمی و فرهنگی تاثیر گذار در اصلاح روند تعلیم و تربیت اسلامی ،حوزه علمیه  است که با تقویت کمیته های همکاری حوزه و آموزش و پرورش در سراسر کشور باید  استفاده مطلوب را از حوزعلمیه به  عنوان عظیم ترین نهاد دینی نمود .

وي ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌ دیگر نهاد هایی چون ، سازمان دانش آموزی و اتحادیه انجمن های اسلامی در موفقیت و رسيدن به اهداف تربیتی، موثر است.

كاظمي در ادامه توجه جدی به فرهنگ اقامه نماز و اهتمام به فرهنگ سازی در خصوص ایثار و شهادت را از دیگر اولویت های خود در معاونت فرهنگی و پرورشی عنوان کرد وگفت: توجه به آموزه های قرآنی، توجه به نیروهای انسانی به ویژه پرورشی، کاهش حجم برنامه های تمرکز گرا ، حذف برنامه های زمان بر، چابک سازی سازمانی ، ایجاد کمیته‌های کیفیت بخشی، ارائه برنامه های اثر بخش در تربیت بچه ها مانند هر دانش آموز یک شهید، توجه به مناطق محروم، بهره وری در منابع مالی، ارتقا ظرفیت های موجود به بالاترین سطح ممکن ،از مواردی است که باید در دستور کار وزارت آموزش وپرورش قرار گیرد.

گفتنی است: تقویت ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش از جمله برنامه های راهبردی وزیر آموزش و پرورش است که سید محمد بطحایی هنگام رای اعتماد مجلس  به عنوان تقویت تربیت دینی دانش آموزان با کمک ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس از آن یاد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha