پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تجمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه اهواز

حوزه/ جامعه روحانیت اهواز در بیانیه ای اعلام کردند: از دولت مصرانه می‌خواهیم پیش از آن که بیش از این دیر شود، توصیه‌های مقام معظم رهبری، مبنی بر اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال و مبارزه با فقر و فساد را به طور واقعی پیگیری نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، علما، فضلا، اساتید، روحانیون، طلاب و ائمه جماعات مساجد کلان‌شهر اهواز، در بیانیه‌ای ضمن همدردی با شهروندان معترض به مسائل معیشتی‌، آشوبگران و مخلان امنیت در اهواز و استان خوزستان را محکوم کردند.

بر اساس این گزارش، متن بیانیه جامعه روحانیت اهواز، بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَ مَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزيزِ الْحَکيمِ»

مردم نجیب و رنج دیده اهواز آگاه باشید در پی تظاهرات اعتراضی برخی همشهریان عزیزمان، برای حل مشکلات به حقشان، عده‌ای منافق وطن‌فروش، به دنبال موج‌سواری بر این اعتراضات و ایجاد آشوب برآمده‌اند.

این در حالی است که دربار جلاد سعودی پس از شکست‌های اخیرش در منطقه، با خیالی واهی اعلام کرده که ایران را به سوریه دیگری تبدیل خواهد کرد. سلطنت‌طلبان ناکام و اربابان دیوانه آن‌ها، آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز از این آشوب‌ها اعلام حمایت کرده‌اند. هرچند این نابخردان، فهم و شعور ایرانی مسلمان را دست‌کم گرفته و به ابزارهای مجازی خود برای ترویج گمراهی مغرور شده‌اند.

ملت صبور اهواز نیک می‌دانند که اعتراض بی‌برنامه و خارج از عرف و قانون، زمینه را برای جولان هرج‌ومرج طلبان فراهم و نتیجه‌ای جز ناامنی و ویرانی در پی ندارد. به‌خوبی روشن است، کسانی که به مقدسات و افتخارات جسارت می‌کنند یعنی تصاویر شهیدان، سرداران، سلاله ساداتِ موسوی و حسینی یعنی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و حتی پرچم کشور عزیزمان ایران را که منقوش به آرم الله و ۲۲ الله اکبر است به آتش می‌کشند، هرگز جز نکبت و خواری برای مملکت فراهم نمی‌آورند.

ما روحانیت، اساتید حوزه‌های علمیه و ائمه جماعات مساجد اهواز، ضمن محکوم کردن این حرکات مذبوحانه و اعلام همدردی با معترضان و دردمندان حقیقی از آنان می‌خواهیم، مانند همیشه با نجابت، اجازه سوء استفاده و موج‌سواری را به دشمنان قسم خورده خود ندهند و مطالبات و تجمعات اعتراضی خود را در چارچوب فرایندهای قانون پیگیری نمایند.

همچنین از عموم ملت مؤمن و انقلابی انتظار می‌رود در صورت مواجهه احتمالی با آشوبگران، به مقدار توان نسبت به حفظ مقدسات و جان و اموال هم‌وطنان خود، بی‌تفاوت نبوده و به وظیفه نهی از منکر در حد تذکر لسانی عمل نمایند، باشد که حجت بر فریب‌خوردگان تمام شود.

 از دولت نیز محترم مصرانه می‌خواهیم پیش از آن که بیش از این دیر شود، توصیه‌های مقام معظم رهبری، مبنی بر اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال و مبارزه با فقر و فساد را به طور واقعی پیگیری نمایند. از جمله حل مشکل متضرران مؤسسات مالی و اعطای تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده و جلوگیری از قاچاق را به صورت محسوس در دستور کار فوری قرار دهند. بدیهی است.

نمایندگان محترم نیز باید زبان گویای درد مردم بوده، ضمن نظارت دقیق، پیگیر این مطالبات باشند، چنانکه دستگاه قضایی نیز بایستی بدون هیچ‌گونه مماشاتی با مفسدان و متخلفان برخورد انقلابی نماید.

در همین راستا از همه مردم شریف اهواز انتظار می‌رود، در راهپیمایی وحدت (چهارشنبه پیش رو) حضوری دشمن شکن داشته باشند. در پایان همه با هم دست به دعا برداشته از خداوند منان نابودی دشمنان، هدایت فریب‌خوردگان و توفیق دولت در رفع سریع مشکلات مردم نجیب و رنج دیده اهواز را درخواست می‌نماییم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

جامعه روحانیت، اساتید حوزه علمیه و ائمه جماعات مساجد اهواز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha