جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید محد صالح هاشمی گلپایگانی

حوزه/ رئیس مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی با اشاره به این که با بیان اینکه دشمنان از جوانان به عنوان یک بال فتنه استفاده می کنند، گفت: اگر ما مشکل بیکاری و ازدواج جوانان را حل کنیم، در حقیقت ۸۰ درصد از مشکلات آنان را برطرف ساخته ایم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان سیدمحمدصالح هاشمی گلپایگانی عصر امروز در جمع روحانیون در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان پیرامون تحلیل رخدادهای فتنه اخیر، اظهار کرد: هر پدیده بر اساس علت فاعلی، علت غایی مادی و صوری تحلیل می‌شود.

وی با اشاره به کلام خداوند در روز غدیر خم مبنی بر اینکه امروز کفار از شما مسلمانان نا امید خواهند شد، ابراز کرد: طبق آیات قرآن، خداوند به پیامبر(ص) فرموده که از دشمنان خارجی هراس نداشته باش، اما از منافقان داخلی باید ترسید.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی با بیان اینکه تمام فتنه ها در جهان اسلام حاصل نفاق خواص و جهل عوام بوده است، عنوان کرد: اگر می‌خواهید فتنه را ریشه کن کنید باید در جهت روشنگری و رفع جهالت عوام تلاش کنید.

وی در توصیه‌ای به طلاب و اساتید حوزوی و دانشگاهی عنوان کرد: بزرگترین نقش ما در جامعه امروز ایجاد معرفت است، براین اساس ما نمی‌توانیم راه دیگری را بپیماییم بدون اینکه تلاش فرهنگی و بصیرتی داشته باشیم.

هاشمی در رابطه با فتنه اخیری که از طریق منافقان داخلی به راه افتاد، عنوان کرد: دشمنان با استفاده از محرومیت اقشار ضعیف جامعه تلاش کردند آن ها را علیه نظام بشورانند براین اساس لازم است برای جلوگیری از این فتنه با اجرایی ساختن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در زندگی خود علما در ترویج این فرهنگ تلاش کنند تا از شدت محرومیت مردم کاسته شود، چراکه اگر هرکس در زندگی خود با صرفه جویی مازاد نیاز خود را به محرومین بدهد دیگر گرسنه ای وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به جمله امام(ره) مبنی بر اینکه یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان نخواهیم داد، افزود: این مستضعفان هستند که در عرصه های مختلف جامعه سینه سپر می کنند و از انقلاب دفاع می کنند، بنابراین مسئولین نباید از اوضاع این قشر مهم غفلت بورزند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی با بیان اینکه دشمنان از جوانان به عنوان یک بال فتنه استفاده می کنند، اذعان کرد: علت اینکه امروز جوانان در دام دشمنان افتاده اند، این است که درصد قابل توجهی از جوانان کشور با معضل بیکاری روبرو هستند و جوان بیکار همچون یک بمب دست ساز است که اگر انرژی خود را در جهت مثبت بکار نگیرد به فساد و تباهی کشیده خواهد شد.

وی اظهار کرد: قبل از انقلاب خانواده ها چون نسبت به فرزندان خود احساس خطر می کردند، تربیت آن ها را خود بر عهده می گرفتند در حالی که بعد از انقلاب خانواده ها فرزندان خود را به امید صداوسیما و آموزش و پرورش رها کردند.

هاشمی در خصوص ظرفیت فضای مجازی برای اشاعه فرهنگ اسلامی، عنوان کرد: ما معتقدیم فرهنگ ما بسیار برتر و بالاتر از فرهنگ غرب است، بنابراین به جای اینکه دنبال فیلتر کردن شبکه های اجتماعی باشیم و دشمنان را به ایجاد بسترهای دیگر برای نفوذ مشغول کنیم باید در این فضا ورود کنیم و علمای ما جوانان را با فرهنگ غنی اسلام آشنا کنند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی با بیان اینکه دشمنان با رصد اطلاعاتی فضای مجازی دریافته اند که جوانان ما 80 درصد به دنبال ارضای غرایز جنسی هستند افزود: اگر ما مشکل ازدواج جوانان را حل کنیم، در حقیقت 80 درصد از مشکلات اخلاقی آنان را برطرف ساخته ایم.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha