سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام حکمت حکیمی فر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت امام صادق (ع) شهرستان بیجار با تاکید بر این که هیچ ایرانی با غیرتی حاضر به پایین آمدن پرچم کشور نیست، گفت: رفع مشکلات کشور و مطالبات به حق مردم در حوزه معيشت و اقتصاد بدون شک در فضاي آرام ممکن خواهد بود و هر اقدام آشوب‌گرايانه برخلاف مصالح ملی است .

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به حوادث اخیر اظهار داشت: از همان روزهای اولی که تجمعات اعتراضی تعدادی از مردم به گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی وارد مرحله سیاسی و سردادن شعارهای ساختارشکنانه شد، ردپای سرویس‌های بیگانه به وضوح در پشت صحنه تجمعاتی که بیشتر شکل اغتشاش و آشوب به خود گرفت، نمایان بود. حرکتی که در کمتر از یکی دو روز به اهانت به ارزش‌های دینی و انقلابی و پرچم پرافتخار کشورمان منجر شد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت امام صادق (ع) بیجار گفت: اگر چه شاید در یکی دو روز اول مردم تصور می‌کردند کسانی که به خیابان می‌آیند، به وضعیت اقتصادی اعتراض دارند؛ اما سیر شتابان ساختارشکنی آشوبگران و تغییر سریع اعتراض‌ها به اغتشاش ماهیت اصلی آنها را برملا کرد؛ چرا که به یقین هیچ ایرانی‌ با غیرتی حاضر نیست به دلیل مشکلات و سختی‌ها، به ارزش‌ها و مقدسات بی‌احترامی شود و پرچم مقدس ایران پایین کشیده شود.

حمایت آمریکایی ها از اغتشاشات داخلی ایران

این کارشناس رسانه ادامه داد: حمایت‌های خارجی از آشوب و اغتشاش موضوعی است که مقامات دولت جدید آمریکا از زمان روی کار آمدن ترامپ گرفته تا مقامات رژیم صهیونیستی و حکام مرتجع و قبیله‌ای سعودی به تکرار بر آن تأکید کرده و به صراحت اعلام کرده بودند به ایجاد ناامنی در داخل ایران فکر می‌کنند.

وی تصریح کرد: این موضوع زمانی به طور ویژه در دستور کار دشمنان کشورمان قرار گرفت که جمهوری اسلامی ایران به منزله محور مقاومت منطقه‌ای توانست با کمک نیروهای مقاومت شاخ غول داعش را که ساخته و پرداخته آمریکا، صهیونیسم و آل‌سعود بود، بشکند و کمتر از دو ماه پیش پایان داعش در عراق و سوریه را اعلام کند.

حجت الاسلام حکیمی فر ادامه داد: به نظر می‌رسد، پس از این شکست، آمریکا و رژیم صهیونیستی به مدد پول‌های سعودی به اجرای نقشه شوم خود سرعت دادند و با سوءاستفاده از موقعیت به وجود آمده، سوار موج اعتراض مردمی شدند تا آرزوی ناامن‌سازی داخلی در ایران را محقق کنند.

این کارشناس رسانه افزود: نشانه‌های موجود از اجیر شدن عوامل داخلی برای اغتشاش، نوع درگیری‌ها، استفاده از سلاح گرم و سرد و کشته‌سازی در چند نقطه از کشور حکایت از سناریوی پیچیده دشمنان ملت ایران علیه آرامش و امنیت کشورمان دارد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: اظهارات دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان در گفتوگو با شبکه المیادین مبنی بر اینکه «هشتگها و پیام‌های مربوط به حوادث اخیر از آمریکا، انگلیس، عربستان و دیگر کشورها هدایت می‌شوند و آنچه در اینترنت و فضای مجازی درباره تحولات و اوضاع ایران رخ می‌دهد، جنگ نیابتی علیه ملت ایران است» تأییدی بر این واقعیت است.

نياز به آرامش و وحدت

امام جمعه شهر توپ آغاج کردستان اظهار کرد: چند روزي کشور درگير آشوبي شد که خيلي زود چهره واقعي طراحان آن آشکار گردید. شعارهاي ساختارشکنانه و توهين به آرمان‌ها و مقدسات يک ملت، خسارت وارد کردن به اموال عمومي و حتي کشتن بي‌گناهان، بازي تلخي بود که هرچند تأسف و تأثر يک ملت را به همراه داشته است، اما موجب خوشحالي کساني شد که به دنبال ليبیيايزه کردن ايران و تکرار وضعيت سوريه و عراق در اين سرزمين هستند.

حجت الاسلام حکیمی فر عنوان کرد: مشكل آنان فقط دولت و حكومت ايران نيست، مسئله آنان تمدن و تماميت ارضي ايران و انتقامي است که كشورهاي مرتجع منطقه پس از شکست از جبهه مقاومت مي‌خواهند از ملت ايران بگيرند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در این باره توجه به چند نکته ضروری است؛ جامعه ايران، امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند حفظ آرامش براي توسعه و آباداني است. رفع مشکلات کشور و مطالبات بحق مردم در حوزه معيشت و اقتصاد بدون شک در فضاي آرام ممکن خواهد بود و هر اقدام آشوب‌گرايانه برخلاف مصالح ملت خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت امام صادق (ع) بیجار تصریح کرد: افزون بر آرامش، بايد تأکيد کرد که امروز روز حفظ وحدت جامعه و انسجام ملي است. هر اقدامي که بر واگرايي و اختلاف در جامعه بيفزايد، اقدامي ناصواب و خيانتي در جهت تحقق سناريوی دشمن خواهد بود؛ از این رو نبايد بر مناقشات سياسي و جناحي در اين مقطع افزود و سطح تحليل آشوب‌هاي کور پشتیبانی شده از سوی دشمنان بیرونی را به تحليل‌هاي جناحي و اختلافات سیاسی درونی تقليل داد.

اغتشاشات براي فرصت طلبان روسیاهی به بار آورد

حجت الاسلام حکیمی فر عنوان کرد: بهره‌برداري حزبي و جناحي از اين حوادث، کثيف‌ترين اقدامي است که جز روسياهي براي فرصت طلبان دستاوردي نخواهد داشت! ملاحظه بعدي توجه دادن افکار عمومي به هزينه‌هايي است که اين آشوب‌ها براي اقتصاد کشور به همراه داشته است.

این کارشناس رسانه ادامه داد: افزون بر خسارات ميلياردي وارد شده به اموال عمومي و خصوصي و همچنین کسادي‌هاي رخ داده براي کسبه، چنين فضايي بسترساز سوء‌استفاده بيگانگان و افزايش تحريم‌ها عليه جمهوري اسلامي خواهد شد که این امر بدون شک جزء اهداف اصلي طراحان خارجي اين فتنه بود!

حجت الاسلام حکیمی فر در پایان گفت: با هوشیاری مردم و نیروهای امنیتی اغتشاشات سير نزولي به خود گرفت و به زودی ته مانده آن نيز پايان خواهد یافت؛ در اين ميان اين ملت است که با درس گرفتن و تجربه آموختن از اين‌گونه حوادث، بايد به خاطر بسپارد که دشمني دشمن، پايان‌ناپذير است و همواره بايد در قبال توطئه‌ها هوشيار بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha