دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی از حضور مردم در روز ۱۳ دی قدر دانی کردند و افزودند: این حضور مردم نشان داد که مطالبه خواهی از دولت غیر از دفاع و حمایت از نظام است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش ظهر امروز در دیدار آیت الله موسوی اصفهانی، مدیر حوزه علمیه استان همدان و جمعی از اساتید، روحانیون همدانی با بصیرت افزایی جامعه اسلامی در برابر فتنه تاکید کردند گفتند: اگر همه مردم درصحنه باشند دشمن هیچ غلطی نمی تواند کند.

این مرجع تقلید از حضور مردم در روز 13 دی قدر دانی کردند و افزودند: این حضور مردم نشان داد، مطالبه خواهی از دولت غیر از دفاع و حمایت از نظام است.

معظم له عنوان کردند: این حضور مردم نشان داد که باید در مسائل  گرانی و اقتصاد از دولت مطالبه خواهی کنند. این مطالبه خواهی حق مردم است و امید است با همکاری همه بتوان کشور را در مسیر درست پیش برد.

حضرت آیت الله نوری وری همدانی با بیان اینکه  فلسفه تأسیس حوزه تبیین دین و محل تربیت و تعلیم شاگردان مکتب فقه جعفری است، گفتند: کسانی که دراین قرارگاه حضور می یابند و برای تبیین شعائر الی الله تلاش می کنند، جایگاه خاصی در محضر خدا خواهند داشت.

این مرجع تقلید، قلم علما را برتر از شهداء دانستند و افزودند: دلیل این برتری این است که شهدا را علما می سازند و تربیت می کنند. طلبگی اصولی دارد، اخلاص، داشتن اراده، ایمان قوی، نظم همت بلند، تهذیب و اخلاق است.

 ایشان افزودند: باید طلبه طوری در حوزه به تعلیم وتربیت بپردازد و از لحاظ علمی و اخلاقی چنان قوی شود که بتواند فقیه در جامعه شود تا جامعه بتواند از علم ودنیانت او بهرمند شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: در گذشته علمای زیادی در همین حوزه تربیت شده اند و توانستند در دو بعُد علمی واخلاقی در جامعه اثرگذار باشند.

 معظم له با بیان اینکه شما جوانان در راهی گام برداشته اید که در گذشته شخصیت هایی چون امام راحل ها و شیخ مفیدها در آن مسیر بوده اند، افزودند: مسیری  که در آن قرار دارید بسیار سخت است و برای پیشرفت علمی و اخلاقی لازم است مبانی تهذیبی و اخلاقی را درخود تجلی دهید.

 ایشان افزودند: امام راحل فقیه و مجاهد بودند که توانستند انقلابی را به جهان صادر کنند که تا حالا دنیا به مانند آن را درخود ندیده است. این انقلاب هیمنه دو ابرقدرت شرق و غرب را در هم شکست و مردم جهان را بیدار کرد.

۴۰/۳۱۳

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha