پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اقامه نماز در مدارس

حوزه/ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌ و پرورش استان یزد با اشاره حضور مُبلغین در ۵۶ واحد آموزشی استان یزد، گفت: بیش از ۵۵۰نفر از روحانیون در مدارس استان یزد اقامه نماز می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، علی سرداری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌ و پرورش استان یزد شامگاه 19دی ماه در نشست مدیران حوزه و دانشگاه استان و مسئولات ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، با بیان اینکه امسال در تمام مدارس آموزش‌ و پرورش استان یزد نماز جماعت دایر شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه در سراسر کشور و استان با کمبود امام جماعت در مدارس مواجه هستیم، اما اکنون بیش از 550 نفر از روحانیون در این زمینه با ما همکاری دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان یزد خاطر نشان کرد: در مدارس شبانه‌روزی نیز از همین روحانیون محترم استفاده می‌شود و در بقیه مدارس نیز معتمدین و همکاران فرهنگی اقامه نماز جماعت را عهده‌دار هستند.

وی با اشاره به توسعه مبلغین مدارس امین در استان یزد، گفت: 56 واحد آموزشی از طرف حوزه علمیه دنبال می‌شود و حضور مبلغین در این مدارس بسیار چشمگیر و فعالانه است و علاوه بر این بعضی از مدارس نیز با همکاری خیرین و فرماندار هزینه‌های این دوستان را فراهم می‌کنند و شاهد حضور آن‌ها در این مدارس هستیم.

سرداری با بیان اینکه مبلغین اعزامی مناسبت‌ها را نیز در استان انجام می‌دهیم افزود: این کار با همکاری حوزه علمیه، ستاد اقامه نماز و سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد صورت می‌گیرد و در قالب گروه‌های مختلف در مدارس حضور پیدا می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان یزد با اشاره به اینکه مستمر بودن حضور روحانیون در مدارس از اثرگذاری بسیار بیشتری برخوردار است، اضافه کرد: حضور مستمر و شناسنامه‌دار شدن آن‌ها در مدارس می‌تواند در ارتباط هرچه بهتر رابطه‌ها بین روحانیون و دانش‌آموزان تأثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: دوره توانمندسازی ائمه جماعات با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در استان انجام گرفت که کار بسیار شایسته و خوبی بود.

سرداری با اشاره به اینکه دیدار علما با دانش‌آموزان و بازدید آن‌ها از حوزه‌های علمیه برای جذب هر چه بیشتر آن‌ها در حوزه‌ها را پیگیری کردیم، گفت: پژوهش‌های مختلفی با شاخص دین و زیست‌شناسی در استان برگزار شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان یزد به تولید نرم‌افزارهایی در استان اشاره کرد و افزود: یکی از این نرم‌افزار‌ها امام‌شناسی بود که قرار است به‌زودی از آن رونمایی شود.

وی با اشاره به اینکه بحث گفتمان‌های دینی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه استان در مدارس اجرا می‌شود، اظهار داشت: این برنامه با تعامل بسیار خوب و به‌صورت مستمر در مدارس سطح استان یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha