پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسنی حلم

حوزه/ در حاشیه نشست فصلی ائمه جماعات و دبیران اقامه نماز در همدان از تلاش های خبرگزاری حوزه به دلیل فعالیت در عرصه دین و ترویج نماز در جامعه تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم، رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان ظهر امروز در نشست فصلی ائمه جماعات و دبیران اقامه نماز در ادارات گفت: یکی از بخش های مناسک حج،  اعمال شعاری این عمل عبادی و سیاسی است.

وی تصریح کرد: نماز یکی از مسائل عبادی، اجتماعی دین مبین اسلام به شمار می رود؛ اما باید برای ترویج این مساله مهم در جامعه از فعالیت های تبلیغی و شعاری استفاده شود تا مساله نماز در جامعه مسلمین به بهترین نحو نهادینه شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: باید در ادارات موج ترویج فرهنگ نماز و نماز خوانی راه بییفتد و با اجرا شدن فرهنگ نماز جامعه به سمت تعالی حرکت کند.

وی با اشاره به ضرورت ترویج نماز و نماز خوانی در جامعه خاطرنشان کرد: باید در جامعه و حتی در خانواده ها فرهنگ نماز و اهمیت این مساله نهادینه شود.

حجت الاسلام حسنی حلم با اشاره به ضرورت فعالیت در مدارس آموزش و پرورش اظهار داشت: ترویج فرهنگ نماز باید از قشر جوان و نوجوان جامعه شزوع شود.

وی در ادامه افزود: یکی از نکاتی که باید در ادارات پیگیری شود این است که امام جماعت ادارات باید در ماه دو روز وقت خود را در مدارس نزدیک به آن اداره بگذارند و به ترویج فرهنگ نماز و برپایی نماز جماعت بپردازند.

حجت الاسلام حسنی حلم در پایان به دبیران نماز در ادارات توصیه کرد: دبیران نماز همانگونه از اسم آنها بر می آید باید الگوی مناسبی برای ترویج نماز در جامعه و خانواده خود باشند.

 در این مراسم از تلاش های خبرگزاری حوزه در همدان به سبب فعالیت در عرصه دین و ترویج نماز در جامعه تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha