جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دعوت به نماز

حوزه/مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ اقامه نماز در مدارس، از برگزاری دوره آموزشی «شیوه‌های دعوت به نماز» در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: دوره آموزشی «شیوه‌های دعوت به نماز» ویژه معلمان پایه سوم ابتدایی در سطح استان برگزار شد.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی افزود: در این دوره آموزشی معلمانی از شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام احمدی فرد با بیان اینکه 500 معلم در این دوره آموزشی حضور داشتند و شیوه‌های دعوت به نماز را فرا گرفتند، گفت: این دوره‌ها با هدف آموزش نماز و مسائل مرتبط با آن برای دانش آموزان دختر مکلف، برگزار شد.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم بر اهمیت اقامه نماز بسیار تأکید شده است، اظهار داشت: نماز مهم‌ترین و باشکوه‌ترین جلوه عبادت محسوب می‌شود تا حدی که هیچ عبادتی برای تقرب و نزدیکی عبد به مولا به پایه نماز نمی‌رسد.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با اشاره به اینکه نماز در دين مقدس اسلام، از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و يكي از فروع دين و حتي ستون دين به‌حساب مي‌آيد، افزود: قرآن كريم با تعبيرهاي مختلفي، مانند «اقيموالصلوه» بر واجب بودن آن تصريح فرموده است، نماز به معناي ارتباط و سخن گفتن مستقيم با خداوند بزرگ است و اين بالاترين توفيقي است كه يك فرد مي‌تواند از آن برخوردار شود و سعي مي‌كند همواره خود را آماده سازد.

وی با اشاره به اهمیت نماز جماعت خاطرنشان کرد: نماز جماعت سبب می‌شود جامعه با یک باوری عمیق به زندگی مؤمنانه، در مسیر هدف اصلی خلقت و آفرینش قرار گیرد و بی‌شک باور و اعتقاد داشتن نسبت به حق‌تعالی، و تقرب جستن به خدای متعال همراه با احساس حضور او در تمام لحظه‌های زندگی، نقش بسیار مهمی را در رشد معنوی افراد جامعه به‌خصوص نسل نوجوان و جوان ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha