پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
درس اخلاق آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ آیت الله موسوی اصفهانی گفت: مسئولان باید نسبت به آسیب های شبکه های اجتماعی همچون تلگرام که اخیرا فیلتر شده بود و به تازگی با اهدافی از سوی دولت رفع فیلتر شده است آگاه باشند و نباید با بیان آزادی، چشمشان را نسبت به آسیب های اینگونه شبکه های اجتماعی ببندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه همدان شب گذشته در درس اخلاق عمومی در مسجد حاج احمد همدان گفت: یکی از اهداف انبیاء الهی، تبیین تزکیه نفس بوده است؛ خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: رسولی را برای انسان ها از خودشان بر انگیختیم تا آیات الهی را برای انسان ها تلاوت کند و تزکیه نفس را به آنها یاد دهد.

وی تصریح کرد: تزکیه بدین معناست که صفات رزیله را از خودمان دور کنیم و بعد از کنترل نفس با انجام دادن صفات حمیده به کمال برسیم، اگر انسان خود را از حسد و تکبر دور نکند، نی تواند به مراحل کمال انسانیت دست یابد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: گاهی از اوقات یک صفت رذیله سبب خسران انسان در دنیا و آخرت می شود و به همین سبب خداوند متعال در قرآن کریم نسبت به تزکیه نفس تاکید دارد.

وی در ادامه افزود: ما باید برای تزکیه نفس خودمان وقت و هزینه بگذاریم، اگر کسی تزکیه نفس نداشته باشد و در پست و مقامی قرار بگیرد، نمی تواند خدمتگزار واقعی باشد و کسانی که در مسؤولیت خود کم می گذارند بدانند که مسایل اخلاقی و عدم تزکیه نفس سبب این مساله است.

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: در کتاب وسایل الشیعه که یکی ازکتب معتبر شیعه به شمار می رود بخشی به نام جهاد دارد که در این بخش با استفاده از روایات جهاد با نفس را افضل از جهاد در میدان جنگ معرفی می کند.

وی ادامه داد: انسان باید در تمامی امور خود اعتدال داشته باشد، برای مثال مواردی همچون غضب، شهوت و کنترل صفات رذیله اینچنینی باید اعتدال حکمفرما باشد.

مدیر حوزه علمیه همدان اظهار داشت: انسان مؤمن کسی است که از قوه غضب در جای خودش استفاده کند، مومنان نسبت کفار غضبناک بوده و با برادران مؤمن خود مهربان هستند.

وی تاکید کرد: اگر قوه غضبیه انسان ها و مسئولان حکومت اسلامی به صورت معتدل باشد دستورات اسلامی در حکومت اسلامی اجرایی خواهد شد.

آیت الله موسوی اصفهانی در پایان گفت: مسئولان باید نسبت به آسیب های شبکه های اجتماعی همچون تلگرام که اخیرا فیلتر شده بود و به تازگی با اهدافی از سوی دولت رفع فیلتر شده است، آگاه باشند و با بیان آزادی نباید چشمشان را نسبت به آسیب های اینگونه شبکه های اجتماعی ببندند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha