جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تخصصی رسانه شیراز

حوزه/ نشست تخصصی نقش رسانه دینی در تحولات آینده همراه با معرفی دانشکده دین ورسانه(دانشکده صدا وسیما-قم) با حضورآقایان حجت الاسلام عبدالله جلالی وعبدالرضا رضایی از کارشناسان حوزه رسانه دینی در محل سالن جلسات مدیریت حوزه های علمیه فارس برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، نشست تخصصی نقش رسانه دینی در تحولات آینده با حضور کارشناسان حوزه رسانه دینی طی دو روز به میزبانی شیراز در مرکز مدیریت حوزه علمیه فارس برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام جلالی گفت: تولید محتوا، تربیت طلاب انقلابی رسانه ای، حضور فعال در عرصه رسانه ای و ... از تکالیف  حوزه در دنیای کنونی است که طلاب عزیز بایستی بدان اهتمام ویژه داشته و در این میدان به فعالیت بپردازند که این امر مستلزم کسب دانش و مهارت های لازم برای حضور در عرصه تولید محصولات رسانه ای است.

وی با اشاره به ضرورت توجه حوزه های علمیه به امر رسانه، بیان داشت : عصر کنونی، عصر ارتباطات است و حوزه برای اجرای ماموریت های خود باید در فضای رسانه ای حضور هدفمند، کاربردی و اثرگذار داشته باشد تا بتواند پیام دین را بصورت فراگیر منتقل کند.

این کارشناس حوزه رسانه با تاکید بر لزوم کادرسازی رسانه ای در حوزه های علمیه با بهره گیری از ظرفیت های ایجاد شده در دانشکده صداوسیما، تصریح کرد: حضور اثرگذار حوزه در فضای رسانه ای نیازمند تربیت نیروهای خلاق و توانمند در این عرصه است.

حجه الاسلام جلالی در ادامه بیان داشت: آسیب ها و تهدیدهای فضای رسانه ای متنوع است؛ به خصوص رسانه های فراگیر امروزی مثل  تلویزیون و در نوع ارتقاء یافته آن رسانه های اجتماعی  است که مقام معظم رهبری در سالهای اخیر با توجه به سرعت رشد استفاده از ابزارهای نوین رسانه ای به ویژه در عرصه شبکه های ماهواره ای وب، اینترنت و مجموعه شبکه های اجتماعی و در یک جمله فضای رسانه ها در انواع مجازی و غیر مجازی، بارها نسبت به برنامه ریزی، هدف گذاری و تولید محتوای مفید برای این فضا تاکید فرموده اند.

این استاد حوزه اظهار داشت: مسئله بعدی تفاوت رسانه ما با رسانه‌های خارجی است؛ چراکه نظام رسانه‌های جهان مبتنی بر حاکمیت سرمایه داری است.

در ادامه جلسه، رضایی کارشناس فرهنگی دانشکده صداوسیما قم ضمن تاکید بر لزوم ایجاد زیرساختهای لازم برای ورود طلاب علوم دینی  تصریح کرد: در دانشکده دین ورسانه دانشگاه صداوسیما سعی شده است زمینه های لازم برای دانش افزایی طلاب علاقمند به عرصه رسانه فراهم شود تا بتوانیم در آینده ای نه چندان دور شاهد تحقق منویات مقام معظم رهبری در سازماندهی ارتش 20 میلیونی  رسانه ای باشیم.

کارشناس فرهنگی  دانشکده صدا وسیما قم همچنین در این نشست ضمن نمایش برخی فیلمهای فاخر که توسط طلاب دانشجو تهیه شده بود را معرفی وبه تشریح چگونگی شناخت ظرفیتها و خود سنجی در عرصه هنر رسانه از سوی طلاب علاقمند پرداخت و ضمن تشویق طلاب برای حضور در میدان دانش افزایی رسانه و مجهز شدن به سلاح سواد رسانه ای ، از حاضرین در جلسه  خواستند  ضمن واکاوی در خضوص توانمندیهایشان در حوزه های ایده پردازی ،نگارش داستان ،فیلمنامه نویسی  تولید فیلم و پژوهش در علوم ارتباطات اجتماعی به کشف استعدادهای خود اهتمام ویژه نشان داده و جهت تقویت استعدادهای نهفته و بالقوه در این گستره های تاثیر گذار اقدام کنند .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha