جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری

حوزه/ مدیر مسئول خبرگزاری حوزه گفت: در آینده موجی در زمینه تبیین گفتمان جمهوری اسلامی ایجاد خواهد شد و اخیرا دشمنان انقلاب اسلامی نیز در نازل ترین سطح سیاسی خود قرار دارند؛ امیدواریم حوزه علمیه به وظیفه بین المللی خود عمل کند.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری عصر امروز در هشتمین اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه استان ها با معاونان و مدیران ستادی که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، گفت: مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه از مراکزی است که در دوره جدید مدیریت حوزه شکل گرفت و سه ماموریت مهم به این مرکز واگذار شد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه افزود: ماموریت بین الملل حوزه، اطلاع رسانی و ارتباطات و رسانه حوزه به مفهوم تنظیم ارتباطات حوزه در نهادهای درون نظام به این مرکز واگذار شد؛ هر کدام از این سه ماموریت در تشکیلات سابق با حضور مدیرانی چون حجج اسلام والمسلمین زمانی، جهان بزرگی و مولایی اداره می شد.

وی با بیان این که بسیار خرسندیم اعضای شورای عالی و مدیر حوزه های علمیه چنین نگاه خوب، واقع بینانه و وسیعی به عرصه بین الملل دارند، افزود: در عرصه بین الملل، نظام جامعی تدوین شد که به نظر می رسد این نظام جامع، یک سند فاخر است که باید تلاش گردد به خوبی به این سند عمل شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری خاطرنشان کرد: طرحی به منظور سامان دهی فعالان و تشکیلات بین المللی نوشته شد، زیرا تعداد قابل توجهی در عرصه بین الملل فعالیت دارند؛ بیش از 4هزار طلبه در کشور داریم که یک سال در کشور به شکل فشرده آموزش یک زبان خارجی را طی کرده اند و 1500 نفر زبان دان هستند؛ در این عرصه از فعالان تبلیغ بین الملل نیز تجلیل خواهیم کرد.

وی افزود: تهیه یک تقویم بین المللی را از دیگر طرح های خوبی بر شمرد که در این زمینه تدوین شده و مناسبت های جهان اسلام و مذاهب اسلامی و تشیع و مناسبت های بین المللی در این تقویم گردآوری شده است.

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه افزود: طرح دیگر این مرکز، کمیته های هم اندیشی و میزهای کارشناسی است و از طرح های قابل اعتنای این مرکز است؛ فضلای حوزوی که متخصص عرصه بین الملل هستند، در این طرح حضور دارند؛ در این طرح کل دنیا در 25 اقلیم فرهنگی دینی تقسیم بندی شده است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه گفت: در عرصه زبان آموزی بخشی از فعالیت در حوزه آموزشی تعریف شده و مدیریت حوزه اعلام کرد، زبان عربی، زبان رسمی حوزه علمیه باشد و  این زبان به عنوان زبان آموزشی در پایه اول تعلیم داده شود؛ پس از ارایه این ظرفیت مجموعه های متعددی آمادگی خود را برای مشارکت در این طرح اعلام کردند.

وی اظهارکرد: خوشبختانه مرکز خدمات حوزه های علمیه نیز همکاری بسیار خوبی در زمینه شکوفایی این طرح دارند و در این زمینه تلاش گسترده ای برای زمینه سازی آن انجام شده و امیدواریم در استان ها، این طرح به شکل مناسبی پیگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری گفت: به منظور ارتقای رویکرد بین المللی نیز نشست هایی در استان های مختلف برگزار می شود که از ظرفیت استانی نیز در این زمینه استفاده می شود.

وی اظهارکرد: در آینده موجی برای تبیین گفتمان جمهوری اسلامی ایجاد خواهد شد و اخیرا دشمنان انقلاب اسلامی نیز در نازل ترین سطح سیاسی خود قرار دارند و پیروزی های اخیر در عراق که با محوریت مرجعیت شکل گرفت، ظرفیت های جدیدی را فعال کرده است؛ امیدواریم حوزه علمیه در این زمینه به وظیفه بین المللی خود عمل کند.

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه و افق حوزه گفت: هماهنگی کامل با المصطفی(ص) به ویژه فارغ التحصیلان این مرکز، از ظرفیت های مهم ما به شمار می رود.

وی افزود: در عرصه ارتباطات و تعامل حوزه با نهادهای مختلف نظام، بررسی های مختلفی انجام شده و امیدواریم حوزه های علمیه نقش خود را در حمایت و هدایت و راهبری عرصه های مختلف ایفا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری گفت: درعرصه رسانه نیز نظام جامعی نوشته شد و شورای عالی راهبری ماموریت هایی چون هدایت رسانه های دینی در کشور و سامان دهی ظرفیت های رسانه ای حوزه را به ما محول کردند.

وی اظهارکرد: امیدواریم مسئولان مراکز استانی نیز اخبار استانی حوزه های علمیه را نیز به شکل روان تری در اختیار این مرکز و خبرگزاری حوزه قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha