جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نفری

حوزه/ مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان بویین زهرا از برگزاری همایش بزرگداشت مرحوم آیت الله موسوی شالی در بهمن ماه سال جاری دراین شهر خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام جواد نفری ظهر امروز در دیدار با مدیر حوزه علمیه قزوین به برگزاری همایش بزرگداشت فقیه انقلابی با موضوع زندگی مبارزاتی و حوزوی مرحوم آیت الله موسوی شالی اشاره کرد و گفت: بهترین الگو برای ترویج سبک زندگی اسلامی، علما ومراجع عظام تقلید هستند که زندگی بسیار ساده، بدون تکلف و تشریفات داشتند که نمونه همین افراد برجسته، مرحوم آیت الله موسوی شالی بود که باید زندگی وی در کشور برای نسل نوجوان و جوان به خوبی تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه واقعیت امر این است که وجود علما و روحانیون به عنوان ستارگان آسمان هدایت و ارشاد، سرمایه عظیمی برای کشور است، افزود: وجود همه روحانیون همانند ستارگانی است که در جای خود منشأ خیر و برکت هستند.

وی با بیان اینکه اگر روحانیت نباشد، از معنویت در جامعه خبری نیست، تصریح کرد: امروز اولین چیزی که نیاز مردم است و دشمن هم روی آن کار می کند، مسئله سبک زندگی دینی مردم است و دشمن در حال تغییر این سبک زندگی دینی است.

حجت الاسلام نفری به شخصیت ارزشمند مرحوم آیت الله موسوی شالی اشاره وبیان داشت: کمتر کسی هم از نظر علمی، هم تقوا و زهد و هم از نظر سیاسی، در مجاهدت و خدمت به مردم جامعیت آیت الله موسوی شالی را دارد اما شخصیت ایشان بسیار مهجور مانده است.

وی اظهار کرد: البته شخصیت خود ایشان از شهرت گریزان بودند و در محافلی که نتیجه آن جز شهرت نبود حضور نمی یافتند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی بویین زهرا خاطرنشان کرد: ایشان آنقدر در درس جدیت داشت که برای پیدا کردن مطلب علمی شب تا صبح نمی خوابید؛ به طوری که آیت الله قاضی از همت بلند حاج آقای شالی تعجب می کردند.

وی به برگزاری این همایش بزرگ در شهرستان بویین زهرا اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تا به امروز دانشگاه آزاد اسلامی این شهر توانسته بزرگداشت علمایی همچون مدرس وارسته که به آیت الله مرحوم هاشم قلعه ای اختصاص داشت و بزرگداشت شیخ نصرت الله انصاری را برگزار نموده که خوشبختانه با مدیریت خوب و ارزشی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بویین زهرا،  بزرگداشت این عالم فرزانه را نیز در این شهر برگزار خواهیم کرد.

وی در رابطه با برگزاری این همایش در روز 19 بهمن ماه سال جاری، گفت: این همایش در دو قسمت برگزار می شود که از ساعت 8 الی 10 صبح نشست تخصصی با حضور اندیشمندان و فرهیختگان حوزوی از استان و کشور و از ساعت 10 الی 12 نیز به ابعاد زندگی مبارزاتی و حوزوی این شخصیت برجسته انقلابی پرداخته خواهدشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha