پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه بهنمیر

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسؤولان به جای فرافکنی در پی رفع مشکلات و تحقق خواسته های مردم باشند، گفت: کسی نمی تواند منکر مشکلات و گرفتاری های مردم شود و مسؤولان باید بپذیرند که مردم در مسائل معیشتی با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد حسن شریف تبار، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهنمیر با تبریک فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روزپرستار گفت: پرستاران، صبر، عفاف و حجاب را  باید از حضرت زینب کبری(س) بیاموزند.

وی با بیان این که حضرت زینب کبری(س) در پیام‌رسانی نهضت کربلای امام حسین(ع) نشان داد زن در حوادث تاریخ در متن جامعه قرار دارد، افزود: این بانوی با عظمت جهان اسلام تجسم زهد، علم، عفاف و شهامت است که با ابلاغ پيام نهضت عاشورا، راه مقاومت در برابر باطل را به امت نشان داد.

حجت الاسلام شریف تبار با تأکید براین که باید الگوهای دینی را به درستی به نسل جوان جامعه بشناسانیم، خاطرنشان کرد: امروز نسل جوان جامعه برای زندگی نیازمند الگوهای مناسبی هستند که سیره اهل بیت(ع) می تواند بهترین الگو برای آنها در زندگی فردی و اجتماعی باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فرهنگ منحرف و غلط غربی نباید خلأهای موجود در جامعه جوان را پر کند، بیان داشت: الگوهای غربی تنها بسترها را برای انحراف و تباهی نسل جوان فراهم می کنند.

حجت الاسلام شریف تبار در بخش دیگری از سخنان خود به مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی از مسؤولان کشور اشاره کرد و بیان داشت: تأکید مقام معظم رهبری به همه مسئولان کشور توجه به مطالبات به حق مردم و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است.

وی با تأکید براین که مسؤولان به جای فرافکنی در پی رفع مشکلات و خواسته های مردم باشند، تصریح کرد: کسی نمی تواند منکر مشکلات و گرفتاری های مردم شود و مسؤولان باید بپذیرند که مردم در مسائل معیشتی با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسؤولان نباید مردم را نادیده بگیرند، خاطرنشان کرد: همین مردم بودند که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و در همه عرصه ها و صحنه های انقلاب پشتیبان نظام بودند.

وی با اشاره به این که کشورمان از ظرفیت و پتانسیل های ارزشمندی در حوزه های مختلفی بهره مند است، تصریح کرد: با چنین ظرفیت های ارزشمندی در کشورمان نباید یک جوان بیکاری داشته باشیم و مردم از مشکلات معیشتی و اقتصادی گلایه کنند.

حجت الاسلام شریف تبار با بیان این که مدیریت صحیح حلال بسیاری از مشکلات جامعه است، خاطرنشان کرد: اگر ظرفیت های کشور با یک مدیریت مناسب همراه باشد به حتم هیچ مشکلی در حوزه اقتصادی نخواهیم داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان از هیچ منابع خدادادی برخوردار نیستند اما شرایط اقتصادی آنها دچار هیچ بیماری نیست، تصریح کرد: باید با یک مدیریت صحیح اقتصاد بیمار کشور را سامان دهیم تا با یک نوسان برای کشورمان بحران ایجاد نکند.

وی با بیان این که مردم کشورمان حق دارند نسبت به فشارهای اقتصادی که متحمل می شوند اعتراض کنند، بیان داشت: انتظار امروز مردم از مسؤولان کشور این است که برای رفع این مشکلات و فشارهای اقتصادی که سال ها است تحمل می کنند فکری اساسی کنند.

حجت الاسلام شریف تبار با تأکید براین که شعار دادن راه حل مشکلات اقتصادی کشور نیست، تصریح کرد: مردم می خواهند نتیجه شعارها و وعده های مسؤولان را در عمل ببینند و لمس کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه بسیاری از وعده ها و شعارهای مسؤولان تنها مصرف شب انتخاباتی دارد، بیان داشت: انتظار و مطالبه مردم از مسؤولان پرهیز از هر گونه وعده غیر عملی و اجرای دقیق شعارهای انتخاباتی است.

وی با بیان این که مطالبه رهبری از مردم این است که به شایعات توجه نکنند و به مسؤولان کشور اعتماد کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه دشمنان و بدخواهان انقلاب در چنین شرایطی به دنبال ناامید کردن مردم از انقلاب و نظام هستند.

این استاد حوزه با اشاره به این که دشمنان انقلاب در فضای مجازی به صورت شبانه روزی علیه انقلاب و نظام تبلیغ می کنند، بیان داشت: مردم هوشیار و با بصیرت کشورمان نباید به دروغ پراکنی های دشمنان و معاندان انقلاب در فضای مجازی توجه کنند، چون آنها تنها در پی براندازی نظام هستند.

حجت الاسلام شریف تبار با بیان این که در حوادث اخیر نیز دشمن با استفاده از فضای مجازی بستر ایجاد اغتشاش را در کشور فراهم کرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسؤولان با مدیریت صحیح فضای مجازی از ظرفیت آن برای رشد و رونق علمی و اقتصادی کشور استفاده کنند.

وی با بیان این که بخشی از آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی و خانوادگی از فضای مجازی ناشی می شود، تصریح کرد: امروز  فضای مجازی نیاز به پایش و نظارت دارد و متولیان این حوزه نباید بگذارند آنهایی که به دنبال توطئه علیه انقلاب و نظام اسلامی هستند به راحتی در فضای مجازی فعالیت کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به ساماندهی فضای مجازی گفت: ایشان شش سال قبل نسبت به ساماندهی این فضا تأکید کردند اما هنوز شاهد نابسامانی های بسیار خطرناکی در این فضا هستیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha