پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ریحانه حقانی

حوزه/ معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) گفت: فصلنامه علمی تخصصی «نامه جامعه» جایگاهی برای ارائه آثار اساتید، پژوهشگران و طلاب است و امیدواریم به عنوان تریبون جامعه‌الزهرا(س) مطرح شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، خانم ریحانه حقانی در مراسم معارفه سردبیر جدید فصلنامه علمی تخصصی نامه جامعه که در پژوهشگاه حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) برگزار شد، عنوان کرد: مخاطبان این نشریه، افراد تحصیل‌کرده مراکز علمی و حوزوی هستند.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اظهار داشت: فصلنامه علمی تخصصی نامه جامعه جایگاهی برای ارائه آثار اساتید، پژوهشگران و طلاب است و در واقع می‌تواند تریبون اساتید و طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) باشد.

حقانی در ادامه به آسیب شناسی هایی که درباره این فصلنامه صورت گرفته، اشاره کرد و افزود: اساسنامه جامعه در سال های گذشته تدوین شده است و این اساسنامه باید به روز شود.

وی ادامه داد: بنابر اساسنامه سابق و بر اساس رویکرد دیگر نشریات، مدیر مسئولی نشریه جایگاه حقوقی دارد و به عهده ریاست آن مرکز یا معاونت است.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به مؤلفه‌ها و مشخصه‌های جذب سردبیر نشریه اشاره کرد و در ادامه گفت: عملکرد نشریه باید بررسی شود و در چاپ نشریه باید رویه مشخصی داشته باشیم و چینش ارائه مطالب بر اساس خط مشی کلی و سیاست های راهبردی معاونت صورت گیرد.

حقانی تصریح کرد: نشریه باید با رویکرد حوزوی بودن منتشر شود و اولویت مقالات این نشریه باید حوزویان باشند تا این نشریه به عنوان تریبون جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) مطرح شود.

وی بر کاربردی بودن مقالات فصلنامه علمی تخصصی نامه جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از رویکردهای جدید در انتشار این نشریه، استفاده از مقالاتی است که از پایان‌نامه‌های طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) استخراج شده است.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) افزود: گروه‌های علمی پژوهشی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) یکی از ظرفیت های مهم برای تولید مقالات و محتوای نشریات هستند .

حقانی به دیگر نشریات داخلی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اشاره و عنوان کرد: نشریات داخلی انجمن‌های علمی پژوهشی و گروه‌های علمی آموزشی و پژوهشی شامل نشریه داخلی تفسیر و علوم قرآن، تعلیم و تربیت، فلسفه و کلام، تاریخ و فقه در دست اقدام هستند.

وی در پایان با معرفی  خانم فریده پیشوایی به عنوان سردبیر جدید فصلنامه علمی تخصصی نامه جامعه اظهار امیدواری کرد که وی با استفاده از بنیه علمی و نگاه حوزوی، تغییر رویه مناسبی در تولید و چاپ نشریه داشته باشد.

گفتنی است؛  خانم فریده پیشوایی از سوی معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به عنوان سردبیر جدید نشریه معارف اسلامی «نامه جامعه» منصوب شد.

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha