جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین هاشم الحیدری ، مسئول فرهنگی حشدالشعبی عراق

حوزه/ معاون فرهنگی حشد الشعبی عراق با بیان اینکه ایران ملجأ و امید ملت و قیام‌های مستضعفین است، گفت: وحدت در برابر تفرقه‌افکنی‌ها ضرورت جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید هاشم الحیدری، در جمع طلاب درس خارج فقه و اصول آیت‌الله موسوی جزایری، با اشاره به تحلیل برخی از مردم در خصوص چرایی کمک ایران به کشورهای منطقه، اظهار داشت: حضور داعش به‌واسطه کمک دولت‌های مرتجع، رژیم صهیونیستی و آمریکا در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، شروع جنگی نیابتی علیه همه ممالک اسلامی بود و اگر ایران وارد نبرد نمی‌شد، معلوم نبود امروز سرنوشت چگونه می‌شد.

معاون فرهنگی حشد الشعبی عراق با بیان اینکه جهان کفر در یک جبهه واحد قرار دارد، تصریح کرد: وقتی آمریکا قوا و ناوهای جنگی خود را هزاران کیلومتر دورتر از خاک و مرز خود، به منطقه حاشیه خلیج‌فارس اعزام می‌کند، چرا ما به‌عنوان کشورهای اسلامی نباید در یک جبهه باشیم و با کمک و یاری ایران به سوریه و عراق می‌توان امت و دولت‌های واحده اسلامی را تقویت کرد.

وی با تأکید بر اینکه تنها در میان امت اسلامی یک رهبر به نام «آیت‌الله سید علی خامنه‌ای» وجود دارد، گفت: ما یک ولایت به نام «آیت‌الله سید علی خامنه‌ای»، یک ام القرا به نام «ایران» و یک حزب‌الله به فرماندهی «سید حسن نصرالله» داریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین الحیدری، یکی از مهم‌ترین صفات منتظران مصلح جهانی حضرت حجت، بقیه‌الله اعظم (عج) را «التفکر العالمی» دانست و تصریح کرد: تفکر جهانی یکی از صفات منتظران امام زمان (عج) است؛ چراکه ما تنها منتظر یک منجی بوده و برای انتظار جهانی باید افکار و اندیشه جهانی هم داشته باشیم.

امروز تصویر امام خمینی (ره) در تالار همایش‌های کاخ صدام نصب‌شده است

وی با اشاره به خروج نور خورشید از پشت ابرهای تیره به هنگام ورزش بادهای موافق، گفت: یک روزی در عراق امام خمینی (ره) را به‌عنوان دشمن معرفی می‌کردند، اما امروز پس از گذر ابرهای تیره و ظلمانی، تصویر بزرگ و زیبای امام راحل را در تالار همایش‌های کاخ صدام نصب‌کرده و برای او مراسم سالگرد و یادبود برگزار می‌کنند.

معاون فرهنگی حشد الشعبی عراق با اشاره به ابعاد شخصیتی سید حسن نصرالله و شدت علاقه او به امام خامنه‌ای، بیان کرد: اگر روزی می‌گفتند شهید محمدباقر صدر «ذوبو فی الإمام الخمینی کما ذاب هو فی الإسلام» است، من با قطعیت بیان می‌کنم که سید حسن نصرالله نیز مجذوب شده در شخصیت امام خامنه‌ای است.

وی با بیان اینکه سید حسن نصرالله در جهان عرب آینه تمام نمای حضرت امام خامنه‌ای شده است، افزود: ولایت‌فقیه در زندگی و سیره اخلاقی و عملی سید حسن نصرالله «یفْرح بِفَرَحِهِ وَ یحْزَنُ لِحُزْنِه» است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین الحیدری با اشاره به علت مقابله و تنفر نظام استکباری آمریکا و رژیم صهیونیستی از سید حسن نصرالله، اظهار کرد: امروز اگر جان سید حسن نصرالله درخطر است، صرفاً به دلیل تبعیت او از آرمان «ولایت‌فقیه» است؛ یعنی اگر فردا روزی سید حسن نصرالله اعلام کند که راه من از ولایت‌فقیه جداشده، آمریکا دیگر هیچ کاری با حزب‌الله و سلاح و موشک‌های او ندارد.

وی خطاب به فضلای حاضر در جلسه، گفت: امروز برخی‌ها می‌گویند باید نظریه ولایت‌فقیه را برای مردم اثبات کرد؛ حال‌آنکه «ولایت» در مردم کشورهای اسلامی ثبوت عملی دارد؛ به‌طوری‌که جوانان لبنانی و عراقی با تصویر حضرت آقا عشق می‌کنند.

معاون فرهنگی حشد الشعبی عراق با بیان اینکه «ایران» ملجأ و امید ملت و قیام‌های اسلامی است، اذعان کرد: در شهر صنعا، پایتخت کشور یمن، هزاران نفر از جوانان انقلابی، به عشق ایران و روز قدس‌اش زیر موشک‌باران دشمن می‌روند و هم‌صدا و هم‌نوا با صدای امام امت ایران، فریاد «کلاً کلاً آمریکا» را تکرار می‌کنند.

دعواهای سیاسی در ایران دل مردم مستضعف را می‌ترساند

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی بهترین وضعیت و استراتژیک را در منطقه و جهان دارد، گفت: مشکلاتی که در داخل ایران وجود دارد، باید توسط مسئولان اجرایی کشور و با همراهی مردم حل شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین الحیدری، افزود: هرگاه دعوای سیاسی یا نزاعی میان مردم و دولت پیش می‌آید، دل بسیاری از مردم مستضعف به لرزه می‌افتد؛ چون امید ما فقط جمهوری اسلامی است.

وی گفت: امروز بسیاری از جوانان کشورهای اسلامی هنوز ایران را به چشم ندیده‌اند اما به جمهوری اسلامی و انقلاب ایران وصل شده و عاشق مقام معظم رهبری هستند.

زبان فارسی‌زبان انقلابیون اسلامی در جهان است

معاون فرهنگی حشد الشعبی عراق زبان فارسی را زبان انقلابیون اسلامی در جهان دانست و با بیان اینکه امید مردمان یمن، بحرین، سوریه، عراق، نیجریه و حتی فلسطینی فقط ایران است، تصریح کرد: اگرچه مذهب و حتی دین جوانان انقلابی کشورهای آزادی‌خواه یکی نیست، اما خط سیاسی همه در مسیر ولایت بوده و از سخنان مقام معظم رهبری تبعیت می‌کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha