سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
پژوهش

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه گفت: پژوهش در حوزه علمیه بستر شکوفایی استعدادها را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کردستان، حجت‌الاسلام مصطفی اسفندیاری، در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت امام صادق (ع) شهرستان قروه، با اشاره به راهکارهای پژوهش و استفاده از راه‌های نوین تحقیق، اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های علمی که سال‌ها در حوزه‌های علمیه رخت بر بسته بود و تقریباً به فراموشی سپرده‌شده بود بحث پژوهش بوده است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه گفت: پژوهش از ارکان هر حوزه و مدرسه علمیه است، اگر طلاب و روحانیون دست از پژوهش و تحقیق بشویند بی‌شک آن حوزه وضعیت منفعل به خود می‌گیرد که این اصلاً به صلاح نیست.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر شاهد روند رو به رشد پژوهش در حوزه‌ها و مدارس علمیه کشور هستیم، تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر موضوع پژوهش و تحقیق در حوزه‌ها رونق گرفته و حوزه علمیه رویکرد پژوهشی به خود گرفته است.

حجت‌الاسلام اسفندیاری افزود: مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه هم از این امر مستثنی نبوده و سیاست‌های علمی خود را پژوهش محور کرده است.

وی به برخی از برنامه‌های پژوهش محور در این مدرسه علمیه اشاره کرد و گفت: برای اولین بار کارگاه روش تحقیق را برای طلاب پایه سه به بالا برگزار کردیم که با استقبال بی‌نظیر طلاب مواجه شد، امید است با انجام کارهایی از این قبیل بتوانیم کمکی به پیشرفت طلاب علوم دینی کرده باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha