دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دسیتار ویژه رئیس مرکز خدمات در جمع طلاب قزوین

حوزه/ دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ساده به دست ما نرسیده است، گفت: طلاب نسبت به شرایط روز شناخت کاملی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در راستای نوزدهمین سفر استانی رئیس و مسئولان مرکز خدمات با حضور در شهرستان قزوین، با طلاب مدارس علمیه امام صادق (ع)، مدرسه علمیه کوثر و مدرسه علمیه شیخ‌الاسلام این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد موسوی در این دیدارها با اشاره به اهداف سفرهای استانی رئیس و مسئولان مرکز خدمات اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری این سفرها ارتباط دو سویه با جامعه هدف مرکز خدمات در استان‌های مختلف است تا از نزدیک با مشکلات آن‌ها آشنا شویم.

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تصریح کرد: این ارتباطات دو سویه موجب می‌شود که اطلاع مناسبی نسبت به نحوه خدمات ارائه‌شده توسط مرکز کسب کنیم تا با استفاده از این اطلاعات بتوانیم برای آینده بهتر برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به آغاز دهه مبارک فجر افزود: انسان باید برای برنامه و مسیر زندگی هدف‌گذاری مشخصی داشته باشد و گذشته و حال خود را بشناسد و برای آینده به مقتضی عقل بشری برنامه‌ریزی کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب نظام طاغوت شرایط بسیار سختی را ایجاد کرده بود و بسیاری از علمای ما را دستگیر و شکنجه می‌کردند و تحصیل علوم دینی در آن دوران بسیار سخت بود و حتی حوزه‌های علمیه را تعطیل می‌کردند.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی به برکت رهبری امام خمینی (ره) و قیام مردم به پیروزی رسید و نظام ستم‌شاهی پهلوی به دست امام (ره) از بین رفت.

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه برچیدن نظام فاسد و نظام سازی بر مدار انقلاب اسلامی هنر امام (ره) بود، گفت: شما باید زندگینامه علمای دین و تاریخ قبل و بعد از انقلاب را بخوانید تا با شرایط زندگی طلاب و علما و مردم در دوران ستم‌شاهی بیشتر آشنا شوید.

وی علم‌آموزی را مورد تأکید قرار داد و گفت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به‌صورت جدی مدافع و پشتیبان و حامی طلابی است که به‌صورت جدی‌تر به درس و بحث می‌پردازند و در تحصیل علم کوشاتر هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی با بیان اینکه طلاب باید شرایط امروز را موردمطالعه قرار دهند، تصریح کرد: طلبه علاوه بر علم‌آموزی باید شناخت کاملی نسبت به شرایط امروز جهان اسلام، جهان تشیع و عرصه بین‌الملل داشته باشد.

وی به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در مورد بصیرت افزایی اشاره کرد و گفت: بصیرت افزایی یعنی اینکه آگاه و بینا باشیم و بدانیم در چه شرایطی هستیم و آینده ما به کجا خواهد رسید.

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین و منحصربه‌فردترین حوادث قرن بیستم بود، عنوان کرد: امام خمینی (ره) به‌تنهایی و با دست‌خالی و با اتکای به ایمان و حضور مردم درصحنه، یک رژیم فاسد را شکست دادند.

وی با بیان اینکه شهدای بسیاری قبل و بعد از انقلاب تقدیم کرده‌ایم، گفت: باید بدانیم این انقلاب ساده به دست ما نرسیده است و باید قدر انقلاب و نظام اسلامی را بدانیم.

حضرت زهرا (س) اسوه ماندگار تاریخ بشریت هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی به آغاز ایام فاطمیه اشاره کرد و افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) یک الگوی جهانی و یک الگوی قابل‌عرضه به همه نسل‌ها و همه ادیان توحیدی است.

وی بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) هم برای زنان هم برای مردان طول تاریخ الگو است و شما زنی را در تاریخ پیدا نمی‌کنید که چنین جایگاهی داشته باشد.

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه عنوان کرد: زندگی حضرت زهرا (س) کوتاه اما بسیار پربرکت بود و هرروز که در مورد زندگی آن حضرت مطالعه می‌کنیم یک نکته و یک الگوی تازه می‌یابیم.

وی گفت: یکی از برنامه‌های شما باید مطالعه در زندگی حضرت زهرا (س) باشد و با بررسی و تحقیق، دریابید چرا آن حضرت اسوه ماندگار تاریخ بشریت شدند.

در پایان این دیدارها نماینده رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از طلاب ممتاز، حافظین قرآن و کادر این مدارس تجلیل کرد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha