جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ربانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ربانی با اشاره به این که مرکز خدمات حوزه به روحانیت نگاه صنفی نداشته، بلکه نگاه مأموریتی دارد، گفت: تکریم روحانیون به عنوان سربازان دین و مروجان احکام الهی امری مهم و ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی، در دیدار با نماینده ولی فقیه در قزوین ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارکه فجر، یاد و خاطره امام خمینی و شهدای انقلاتب اسلامی را گرامی داشت.

وی افزود: مرکز خدمات حوزه های علمیه، مأموریت حمایت و طبقه بندی مأموریت های حوزه را دارد و در این کار خود به ارائه خدمات به روحانیت بسنده نکرده، بلکه به خانواده آنها نیز از آن جهت که نقش موثری در انجام فعالیت های روحانی دارد خدمات عاطفی، فرهنگی و مادی ارائه می کند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور ادامه داد: این مرکز تلاش می کند خدمات خود را در راستای رسالت و مأموریت های حوزه قرار داده، به گونه ای که خدمات آن به تحقق اهداف حوزه کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی خاطرنشان کرد: تاکنون در مرکز خدمات اقدامات خوبی در زمینه هدفمندی خدمات و اهداف مرکز صورت گرفته است، همچنین برای بهبود، تحول و تنوع فعالیت‌ها تعداد خدمات این مرکز از 22 به 63 خدمت افزایش پیداکرده است.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: باید بیش از پیش برای تبیین مأموریت های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور تلاش و اقدام کرد. چنین امری به افزایش هر چه بیشتر تعامل، همکاری و همراهی مردم و مدیران اجرایی با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور منجر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی با تاکید بر این که تکریم روحانیون به عنوان سربازان دین و مروجان احکام الهی امری مهم و ارزشمند است، ابراز داشت: تبلیغ آموزه‌های دینی توسط روحانیون سبب ارتقای سلامت معنوی جامعه شده و در کاهش انواع مفاسد، جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی نیز نقش مؤثری ایفا می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: می‌توان در سایه دین به آرامش روحی و روانی لازم دست یافت و عامل مقاومت ملت ایران در برابر دشمنان در دوران هشت سال دفاع مقدس و توطئه‌های کنونی آنان نیز چیزی جز ایمان، تقوا و اخلاص نبوده است.

لزوم ثبت خاطرات بزرگان و علما

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در قزوین نیز در سخنانی گفت:  خدمت به معمرین که عمر با برکت خود را در راه اسلام و انقلاب صرف کرده‌اند باید با جدیت و توجه بیشتری انجام شود..

امام جمعه قزوین به خدمات روحانیون و طلاب در طول انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: آمار طلابی که در دفاع مقدس شرکت داشته‌اند و به شهادت نائل آمده‌اند، نسبت به میانگین جمعیتی این قشر بسیار بالا بود و این‌ مهم نشان دهنده حضور فعال روحانیون و طلاب در عرصه‌های مختلف انقلاب است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: ثبت خاطرات و زندگی انقلابی بزرگان و علما برکات بسیاری را به همراه دارد و اگر این کار صورت نگیرد خاطرات بسیار ارزشمند آن عزیزان از میان خواهد رفت و با نگاه‌هایی که در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور وجود دارد این کار می‌تواند با همه جانبه‌گرایی بیشتر انجام شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha